OT: Plane filozofovanie nad rozliatym mliekom resp. rozmaznanymi studentami, was: Roboticky den
Galloth
lordgalloth@gmail.com
Neděle Květen 4 12:06:04 CEST 2008
2008/5/4 HW CNCnet.info <hwnews@cncnet.info>:
> To uz nase osvicene VS zrusily i cviceni k predmetum? Za mych mladych
> let bylo na VS ke kazdemu nosnemu predmetu jeste x hodin tzv. cviceni,
> ktere vetsinou vedl nejaky asistent. Na tom cviceni se delalo (melo
> delat) prakticke overeni toho co bylo na prednasce a bylo to vice
> individualni. Navic si tam clovek delal semestralni praci.
Cviceni stale jeste zustavaji a v prvnich rocnicich fungovala presne
jak rikate, ale ted v poslednich rocnicich uz jsou cviceni a projekty
(to jest vyreste to a to) docela na obtiz, protoze kazdy se uz chce
venovat tomu svemu, kdezto projekty a cviceni pokryvaji cely predmet a
proto preste neni cas zabyvat se necim poradne hluboko
>
> Jinak moje averze k VS je velmi silna. Vadi mi presne onen povrchni a
> nadrazeny pristup ucitelu se studiem naprosto odtrzenym od reality.
Tak ona je realita a realita. Vezmete si napriklad regularni vyrazy.
Docela prakticka vec. Ale je treba problem hledani regularnich vyrazu
v datovych proudech o rychlosti nad 10Gb/s prakticky nebo ne? Vetsina
lidi s praxe se s nim asi nikdy nesetka, ale prakticke vyuziti v
realite to ma (signature based IDS na vysokorychlostnich sitich)
> Zakladka i gymnazium byly v mem pripade skvele skoly, ze kterych dodnes
> ziju - mozna jsem mel kliku na ucitele. Z gymplu jsem odchazel vybaven
> matematikou a fyzikou na urovni prvniho rocniku VS, prestoze jsme meli
> fyzikare naprd (stary dedek co na to kaslal), tak naopak matikar (prof.
> Mach gymn. Jirovcova CB) byl naprosto spickovej - krome strasny srandy
> jsme se krome matiky naucili i fyziku, protoze veskere teoreticke
> zalezitosti okamzite pocital v realnem pripade coz je z 99% zase fyzika.
> Coz bylo treba fajn u diferencialni rovnic - protoze clovek treba
> pochopil proc se pocita zrychleni tak se pocita, a ze je to vlastne
> druha derivace drahy podle casu. Stejne tak neni problem dodnes si
> spocitat treba objem rotacniho telesa pres urcity integral.
Tak to se priznam ja bych to nespocital (a take mam gympl)
>
> Na VS jsem se hlasil dvakrat s odstupem cca 10 let po sobe (1991 a 2001)
> - prijimacky jsem delal pokazde bez bez predchozi pripravy s tim, ze
> jsem byl vzdy prijat bez problemu. Podruhe jsem snad byl dokonce 9. v
> poradi coz me dost prekvapilo - protoze za deset let ze skoly clovek
> plno veci zapomene - zvlast kdyz clovek kolem sebe videl lidi co se
> prave uci na maturity a jsou naslapany vedomostma.
>
> Pokazde jsem ze skoly odesel po roce s tim, ze je to ztrata casu. Pro me
> by melo absolvovani VS jen jediny prinos a to je titul pred jmenem, se
> kterym by mozna nektere veci byly jednodussi.
To prave ukazuje, ze Vase realita je jina nez realita VS. Podle meho
nazoru lide hodne VS precenuji v tom smyslu, ze kazdy druhy ma dnes
Bc, ale stejne dela praci na kterou bc vubec nepotrebuje a
nepotreboval. Nepotrebuji rozumet kvantove teorii, abych umel pouzit
tranzistor. Realita VS je podle meho nazoru realitou vyzkumu a state
of the art.
>
> ======================================================================
> Radek Vicek
> ======================================================================
> http://www.cncnet.info - problematika CNC a automatizace
> http://www.jakjevenku.info - webová meteostanice
>
--
Jan Kastil
galloth@jabbim.cz
Další informace o konferenci Hw-list