pre radioamaterov - polovodicove konce

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Březen 20 17:55:06 CET 2008

v tejto aplikacii obsah harmonickych nie je az tak kriticky lebo zataz
je obycajne ladeny rezonancny obvod s kvalitou v rade 1 000 - 10 000.
Obsah harmonickych zacina byt znova kriticky u zosilnovacov s vykonom v
rade 100-viek kW a vyssich. Tam aj napriklad -30dBc tretia harmonicka ma
vykon 1-ky lahko aj 10-tky kW a uveznene harmonicke vo vlnovodnom
systeme su strasne svinstvo. 5mm hlinik prepaleny za par sekund :-)
U koncaku pre vysielac treba harmonicke samozrejme filtrovat tak ako sa
to robi u kazdeho koncaku...
Odolnost voci odrazenej vlne ma dva aspekty. Jeden je aby sa neznicil
aktivny prvok, takze pracuje s nizsimi ako medznymi parametrami. Druhy
rovnako dolezity na ktory sa nie vzdy pamata pri dizajne je aby ostal
zosilnovac stabilny aj ked ma na vystupe odrazeny signal. V taktomto
pripade je zosilnovac pomerne robustny a vydrzi skoro tolko ako
elektronkovy.
b.