UART a ATmega

kral.j@centrum.cz kral.j@centrum.cz
Středa Březen 12 11:01:52 CET 2008

Ten signál potřebuji zpátky proto, že mi vlastně "moduluje" průběh programu. Ve skutečnosti ho ani nevysílám. A protože ten program, který běží průběžně, spotřebovává všechny přerušení od čítačů (i to vysílání TxD spouštím periodicky pomocí přerušení), chtěl jsem využít hardwarové podpory sériového kanálu. Zcela nejjednodušší je udělat propojku z pinu TxD na nějaký jiný, který bude čtecí. To jsem si i ověřil, že to tak funguje podle mých představ. Jen mi to připadá málo elegantní. Hezké by bylo, kdyby se dalo číst přímo na tom pinu TxD. Jenže ten je v  tomto případě v alternativní funkci. Jsem přesvědčen, že tím je vlastně jako IN/OUT odpojen. A tak se ptám, jestli existuje nějaký způsob jak TxD číst jinak, než pomocí toho externího propojení. Ještě doplním, že to dělám s ATmega8 a přechod na větší není přijatelný.
Král