UART a ATmega

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Březen 12 11:12:33 CET 2008

Určitě to půjde číst z registru PIN.

PH

From: <kral.j@centrum.cz>
Ten signál potřebuji zpátky proto, že mi vlastně "moduluje" průběh programu.
Ve skutečnosti ho ani nevysílám. A protože ten program, který běží průběžně,
spotřebovává všechny přerušení od čítačů (i to vysílání TxD spouštím
periodicky pomocí přerušení), chtěl jsem využít hardwarové podpory sériového
kanálu. Zcela nejjednodušší je udělat propojku z pinu TxD na nějaký jiný,
který bude čtecí. To jsem si i ověřil, že to tak funguje podle mých
představ. Jen mi to připadá málo elegantní. Hezké by bylo, kdyby se dalo
číst přímo na tom pinu TxD. Jenže ten je v  tomto případě v alternativní
funkci. Jsem přesvědčen, že tím je vlastně jako IN/OUT odpojen. A tak se
ptám, jestli existuje nějaký způsob jak TxD číst jinak, než pomocí toho
externího propojení. Ještě doplním, že to dělám s ATmega8 a přechod na větší
není přijatelný.