Re: OT: Krabice na lampách v Praze

Bitovod hw@prelude.cz
Neděle Červen 29 16:19:38 CEST 2008

Porad zamenujete pricinu a dusledek. Pricinou valne vetsiny dopravnich nehod
neni vysoka rychlost, ale lidska blbost a nezkusenost.

Dopravni predpisy jsou totiz tak uzasne pruzna vec, kterou si represivni
slozka ohne podle aktualni potreby, a kterou se normalne myslici jedinec
ridit radeji nebude - viz ten priklad s tou vodou v tunelu:

Pokud je tam sucho a jsem v tunelu sam, celkem nic mi nebrani prekrocit
prikazanou rychlost treba o polovinu. Na konci tunelu je zatacka a
(nebejvala tam dokonce ctyricitka? Uz jsem tam nejakej patek nejel.) pokud
mam dost rozumu, tak mne varuje natolik, abych ve vlastnim zajmu radikalne
ubral. Cim jsem byl v tomto pripade nebezpecnym pro siroke okoli?

Pokud bude v tunelu mokro a ja pojedu predpisovych sedmdesat (ono chvilku
trva, nez na tech promennych znackach ty cislicka preskocej, on si toho
nejdriv nekdo musi vsimnout...), tak to navzdory dodrzeni maximalni
rychlosti -v lepsim pripade- odrbu o stenu tunelu. Akorat ze tady nastupuje
ta pruznost predpisu a dopravni policista na mne vytahne "neprizpusobeni
rychlosti jizdy stavu a povaze vozovky". A jsem v hajzlu, i kdybych tam jel
ctyricet. Proc tedy vydavat nejaka omezeni rychlosti, kdyz existuje toto
ustanoveni o "stavu a povaze"? V jednu chvili zakon mluvi o limitech a v
druhou o zdravem rozumu (ktery tedy, v okamziku, kdy je toto pravidlo
aplikovano, uz z principu dle jeho vykladatele mit nemohu, ze...).

A co se tyka tech usekovych kamer - ale jo, ja si vsimnul, jak na mistech,
kde jsou, dochazi k masivnimu brzdeni provozu s naslednym vznikem
potencialne nebezpecnych situaci (v kazde kolone se najde nekdo, kdo o tom
radaru nevi, takze netusi, proc vsichni kolem najednou brzdi).

A tu vetu o nutnosti represi, protoze se u nas jezdi strasne, tu jste snad
vazne nemyslel, nebo ano? Byl jste nekdy v Italii autem? Pripomina mi to
smysleni nekterych jedincu v dobe, kdy se mluvilo o uzakoneni povinnych
zimnich gum - "proboha, dejte to do zakona, nebo se na tech letnich
zabiju!".

Kdo ma rozum, zakony a omezeni nepotrebuje. A kdo ho nema, tak tomu je to
stejne jedno, nezbyva nez doufat, ze cestou na onen svet s sebou nevezme
nekoho z te prvni skupiny.

Pavel Kutina