OT: Krabice na lampách v Praze

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Neděle Červen 29 16:41:40 CEST 2008

> [...]
> prikazanou rychlost treba o polovinu. Na konci tunelu je zatacka a
> (nebejvala tam dokonce ctyricitka? Uz jsem tam nejakej patek nejel.) pokud
> mam dost rozumu, tak mne varuje natolik, abych ve vlastnim zajmu radikalne
> ubral. Cim jsem byl v tomto pripade nebezpecnym pro siroke okoli?
>
> Pokud bude v tunelu mokro a ja pojedu predpisovych sedmdesat (ono chvilku
> trva, nez na tech promennych znackach ty cislicka preskocej, on si toho
> nejdriv nekdo musi vsimnout...), tak to navzdory dodrzeni maximalni
> rychlosti -v lepsim pripade- odrbu o stenu tunelu. Akorat ze tady nastupuje

Tak to nemate na silnici co delat vy nebo vase auto, pokud pro vas voda na
silnici znamena "-v lepsim pripade- odrbu o stenu tunelu".

> ta pruznost predpisu a dopravni policista na mne vytahne "neprizpusobeni
> rychlosti jizdy stavu a povaze vozovky". A jsem v hajzlu, i kdybych tam jel
> ctyricet. Proc tedy vydavat nejaka omezeni rychlosti, kdyz existuje toto
> ustanoveni o "stavu a povaze"? V jednu chvili zakon mluvi o limitech a v
> druhou o zdravem rozumu (ktery tedy, v okamziku, kdy je toto pravidlo
> aplikovano, uz z principu dle jeho vykladatele mit nemohu, ze...).

Muzeme se vratit k zamereni konference:
Limit mi rika, ze zarizeni ma mit takove a takove kryti. Ale zdravy rozum veli,
abych tu izolaci o stupen predimenzoval, protoze je to treba hracka pro deti a
ti do toho zabodnou hrebik i tam, kde by to nikdo rozumny nedelal.

Zrovna tak na silnici. Ja vim, ze jedu v levem pruhu a ten z praveho mi tam vjet
nesmi, ale protoze vidim, ze je to BMV s prazskou znackou a v Praze, zdravy
rozum mi veli byt na pozoru.

> A co se tyka tech usekovych kamer - ale jo, ja si vsimnul, jak na mistech,
> kde jsou, dochazi k masivnimu brzdeni provozu s naslednym vznikem
> potencialne nebezpecnych situaci (v kazde kolone se najde nekdo, kdo o tom
> radaru nevi, takze netusi, proc vsichni kolem najednou brzdi).

Me prijde potencialne nebezpecnejsi vase "radikalni ubrani" na konci tunelu.

> A tu vetu o nutnosti represi, protoze se u nas jezdi strasne, tu jste snad
> vazne nemyslel, nebo ano? Byl jste nekdy v Italii autem? Pripomina mi to
> smysleni nekterych jedincu v dobe, kdy se mluvilo o uzakoneni povinnych
> zimnich gum - "proboha, dejte to do zakona, nebo se na tech letnich
> zabiju!".

Byl jsem autem v Italii a dalsich asi tuctu zemi Evropy. Ale nejvyraznejsi
zazitky mam z cest do zahranici jeste na ceskem uzemi. Polsko, zvlaste vychodni
cast, je excelentni ukazkou "tak tedy ne", ale nema to nad usek Nachod - Hradec
Kralove, nebo dnes jiz nastesti nepouzivany usek Frydek Mistek - Cesky Tesin.
Prujezd Varsavou, Rigou nebo Bratislavou se s Prahou snad ani neda srovnat. O
zapadnich mestech nemluve.

> Kdo ma rozum, zakony a omezeni nepotrebuje. A kdo ho nema, tak tomu je to
> stejne jedno, nezbyva nez doufat, ze cestou na onen svet s sebou nevezme
> nekoho z te prvni skupiny.

Ja radeji budu potkavat ridice, kteri maji nejen rozum, ale dodrzuji i omezeni.
Az vam jednou nejaka mamina neridicka podstrci kocarek pred auto a vas odsoudi
jenom proto, ze jste proste nedodrzel predpisy, budete mit na premysleni spoustu
let. A nepomuze vam ani, to, ze ona, krava blba, mela vedet, ze ....

Standa