OT: Krabice na lampách v Praze

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Neděle Červen 29 15:53:53 CEST 2008

Bitovod napsal(a):
> A to si opravdu myslite, ze hlavni pricinou nehodovosti (nejen) v tunelu je
> to, ze tam nekdo misto 70 jede 90? Jakoze v sedmdesati je v tunelu auto
> bezpecne a v devadesati totalne nezvladatelne a nebezpecne vsem materskym
> skolkam v okoli? Hmmmmmmmm...

Energie roste s druhou mocninou rychlosti, takze ano, auto v 90 je v tunelu
daleko nebezpecnejsi. Navic v tunelu jdou daleko horsi nasledky vaznych nehod,
takze ano, myslim si, ze vysoka rychlost je hlavni pricinou nehod v tunelech.

 > Mimochodem - kdyz tam nekde praskne voda a ten
> tunel se stane vice mokrym, je dodrzeni te sedmdesatky spravne, ackoli diky
> vrstve vody auto bude nezvladatelne jiz ve 40?

Od toho tam jsou promenne znacky :-). A jde o standardni vymluvu cislo nevimjake.

> Vite, dopravni predpisy vznikly primarne jako ochrana obyvatel i ridicu,
> nikoli jako statne buzeracni a pseudodanovy aparat.

Tak proc je nedodrzujeme? Proc dodrzujeme 130 na novych nemeckych dalnicich a
nejsme schopni dodrzet 130 na havarijni D1? Proc na naprosto rovnych silnicich v
Norsku jezdi vsichni 80 a na Jizni spojc v Praze si to (mimo kolony a usekove
mereni) hasi vsichni pres 100?

> Obavam se, ze dnes plni spise tu druhou zminenou funkci, k te prvni maji
> opravdu daleko. Ale sype to, tak co se starat.

Vy jste vazne nezaregistroval rozdil v bezpecnosti mezi Jizni spojkou a
Dobrisskou (usekova kamera)?

> P.S.: Najezdim rocne cca 10000, jezdim podle rozumu a ne podle predpisu a s
> vyjimkou Brna (mam prazskou SPZ) mne take uz asi pet let nikdo nestavel...

Rocne najezdim cca 30000 km, stavi me pomerne casto (stare auto) a pokuty
dostavam tak za stani na travniku a spatne parkovani. Ta v severnich Cechach za
rychlost byla za 63 na ceduli konec obce, ale dobre mi tak :-).

Musime si priznat, ze se u nas jezdi strasne a represe je jedine, co proti nam
ridicum zabira.

Standa