Nedavna diskuze k plagiatorstvi HW

Jirka MWW jirka.mww@gmail.com
Středa Červen 25 23:00:58 CEST 2008

S temi experimentalnimi ucely mate pravdu, ale nesmi pri tom experimentator
nic prodat,
ani ziskat jiny majetkovy prospech. To je normalni, pokud se jedna napr. o
nejaky stroj,
lze ho vyrobit, zkouset v laboratori a dokonce i instalovat "experimentalne"
nekde v provozu
, ale nesmi se na nem vyrabet zbozi, ktere se pak proda.

To co citujete ze slovenskeho prava obsahuje v podstate vsechny patentove
zakony,.
Je ale daleko snazsi dokazovat, ze reseni je stavem techniky na zaklade
nejakych zverejnenych
dokumentu ( ty mohou byt v jakemkoli jazyce a zverejnene kdekoli ) nez
dokazovat
nizkou vynalezeckou uroven, tam muze byt subjektivni pohled examinatora.

Jinak pokud jen zaslete dokumenty examinatorovi, nestavate se ucastnikem
rizeni
a on vam nemusi odpovedet. Pokud podate oficielne navrh na zruseni patentu,
jste ucastnikem rizeni
a musi s vami komunikovat.  K tomu je ale potreba vyckat, az bude patent
udelen.
Je to otazka taktiky v kazdem konkretnim pripade, nekdy je lepsi to, nekdy
ono.
Patentova problematika je slozita, ale je treba se ji nebat. Ma to vnitrni
logiku
a patentove urady funguji vetsinou dobre, a to  i u nas.  Ted jsem asi ale
zadelal na
flame. Vim, ze vetsina ucastniku teto konference veci okolo patentovani a
ochrany prav
k dusevnimu vlastnictvi  nejak nemusi.