[OT] A vedeli by ste to lepsie? Was: Skolstvi

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Pátek Červen 13 16:50:41 CEST 2008

RV napsal(a):
> Pokud bych
> vypustil z vyucovani zbytecny balast a penzum casu (kdy si studaci
> prepisuji do sesitu to co pise prednasejici - misto toho aby ho
> poslouchali) tak mi zbyde mnohem vic casu na praxi.

Dneska už je standard, že má každý slajdy a studenti si je vytisknou a
píšou do nich. Nadstandard jsou pak speciálně upravené slajdy pro tisk/
vpisování poznámek.

A k té praxi - ta naráží na hlavní problém a to je nezájem studentů.
Např. na FELu se sice furt něco měří, jenže spousta lidí na to dlabe a
protokoly stahuje z netu rovnou i s výsledky. Kdo je dělá poctivě, je na
tom většinou bit, protože opravující vidí stále ty samé hodnoty a když
vidí něco jiného, tak ho to rozhodí a body jsou dolů. Úlohy je sice
možné nějak obměňovat, ale množina možností je silně omezená. Další
problém jsou mnohdy příliš velké/malé požadavky. Jednou jsme měli za 90
minut zapojit a proměřit SE, SB a SC  (kdo tady by to za takový
šibeniční čas zvládl) a jindy se zase celý cviko kecá přes telefon
(=testuje IP telefonuje).

Tady ale také spousta diskutérů vychází z představy, že každý student
techniky touží navrhovat el. zařízení nebo tak něco. Jenže spousta lidí
se chce jen tak někam na pět let zašít nebo chce být kravaťákama a
prodávat nebo nevím co. Ostatně obrázek si může každý udělat z výsledků
přijímaček na magistra na FELu
http://www.fel.cvut.cz/prestudent/zprava_prijem_07.html#magister
(tabulka dole). Pro neznalé "Telekomunikace a radiotechnika" = manažerství.

Jinak největší problém technických el. VŠ vidím v tomto (řazeno dle
důležitosti): nezájem studentů, nezájem kantorů, duplicita (Fourier se
bere asi 4x), úmrtnost (přijme se každý a pak se vyhazuje), zastaralost
(učí se DCTL a DTl místo FPGA).

Naopak rozhodně nevidím problém v obecnosti výuky,  teoretickém zaměření
výuky a nepřipravenosti studentů do praxe, což je jen krycí název pro
suplování firemních školení. Vemte si jen kolik by se pak na škole
muselo např. probrat typů jednočipů nebo programovacích jazyků.

OH

--
Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |