[OT] A vedeli by ste to lepsie? Was: Skolstvi

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Pátek Červen 13 14:21:34 CEST 2008


RV wrote:
> Ano to je presne ono. Jaky smysl maji 3 hodinove prednasky, kdyz stejne 
> po hodine je kazdej tvrdej jak palec u nohy a stejne nevnima co mu kdo 
> rika.
>   
To neplati pro kazdeho, berete to podle sebe. Stejne jak dale pisete ze 
za 45min se neda uklidit dilna, tak za 45 se ani nemusite dostat k jadru 
problemu.

>  Urcite si myslim, ze by to melo byt vyvazene. Viz treba to, ze se zde 
> zminuje jinde, ze zaky nepusti k meraku protoze by ho mohli rozbit. 
>   
Takto to tu nikdo nerekl. Ti studenti se k tomu pousti, ale je 
vyzadovana vysoka opatrnost a jsou vice kontrolovani. Myslite si ze by 
clovek nedokazal takovy merak ponicit i kdyz ma dostatek zkusenosti? 
Ulomeny konektor nebo poskozeny kabel od nekolika GHz vektoraku neni 
zadna legrace. Je to i v zajmu studentu, urcite by se jim nelibilo kdyby 
je k tomu nekdo nahnal a pak chtel at zaplati skody.
> Jasne mohli kdyz ho vidi jednou za semestr. 
Muzou byt radi ze ho aspon vidi a ze jim nekdo ukaze cemu je. Kazdy si z 
toho muze vzit co potrebuje. A nevim o tom ze by byl konkretne u nas 
problem domluvit pujceni jakehokoliv pristroje na reseni projektu a to i 
tech ktere se netykaji vyuky.
> Take mi chybela na VS 
> podpora toho naucit lidi pracovat v tymu - kazdy jen na sve triko. Byly 
> na to sice predmety, ktere vedli ruzni "chocholouskove" a prednseli 
> teorie o rizeni tymu a o tom jak jednat s podrizenym a nadrizenym. To je 
> treba, ale aplikovat hlavne v praxi a to se da prece trenovat primo na 
> tom cviceni. At si kazdy vyzkousi co to je byt nahore i dole v tymu. 
To je problem, hlavne dnes kdy je skola plna studentu bez zajmu. Vy 
byste chtel byt ohodnocen jako clen tymu, ktery jste si nevybral a kde 
se vam na to vetsina kolegu vykasle? Tymove prace se na nekterych 
ustavech pokud je mi znamo zkousi, na reseni mensich projektu, ale sam 
sem videl jak potom clovek ktery si vse splnil maka pres noc aby dohnal 
odflaknutou praci nekoho jineho, protoze jeho vlastni praci bez te druhe 
nejde ohodnotit, proste proto ze nebude mit kde ziskat vstupni udaje atd.
> To 
> souvisi i s tim jak organizovat vyuku. Proc se musi predmety stridat v 
> tak zoufalem zbesilem rytmu (v Plzni to bylo jeste vysperkovane, ze to 
> bylo pokazde v jine budove na ruznych koncich mesta). Klidne bych udelal 
> vyucovani jeden predmet (smes teorie a praxe) cely tyden v kuse -  jako 
> tymovou praci. 
Ac to tak nevypada tak na vysoke skole se muzete i v ramci jednotlivych 
ustavu pod ktere patrite specializovat uz v prubehu studia. Vybirate si 
co potrebujete pro sebe, pro svuj vlastni rozvoj. To co navrhujete by 
toto muselo potlacit, nebo by se vzdy muselo najit nekolik jedincu s 
naprosto stejnym cilem se profilovat v dane oblasti - prakticky nemozne.
> Navic treba ciste teoreticke predmety jako je treba 
> matika bych na technickych skolach vyucoval spolecne s praktickou 
> aplikaci. Matika je skvela a zabavna pokud se uci treba pres fyziku. 
> Ruku na srdce kolik z vas potrebovalo v praxi tak vysokou matematiku, 
> ktera se bere treba jen v prvaku na VS. 
Zatim nepotreboval, ale vim ze existuje, vim co jde spocitat a kam 
sahnout kdyz to potrebuju, coz je to dulezite. A navic ze tu matematiku 
nepotrebuju ja nebo Vy neznamena ze dalsich x lidi z VS ji denne 
nepouziva. Moji kolegove co delaji optiku se v tom vyzivaji celkem casto 
- integraly, diferencialni rovnice, statistika.
Prehled je hodne dulezita vec a priznejme si ze ta matematika zas neni 
brana tak do hloubky, ukaze se nejaky pristup - priklad a hned se jede 
dal. Neni to zadne budovani matematickych geniu, skutecne jen vytvareni 
prehledu a zakladnich dovednosti. Jako vedlejsi produk se clovek nauci 
bezne pouzivat ty matematicke metody ktere mu na zacatku prisli nesmirne 
slozite jako uplne normalni.
> A pokud neco potrebuji stejne 
> sahnu pro osoupaneho Bartche do police a kouknu se jak na to.
> Stejne jsme zde dospeli k tomu, ze to biflovani nema smysl, ze je to 
> stejne jen o tom se to naucit na zkousku a zapomenout to. 
To jste si z toho vyvodil sam. Konstatovalo se jen ze to takhle jde 
praktikovat, ne ze to musi nutne delat kazdy a u kazdeho predmetu.
> To spojeni s 
> praktickou casti tohle eliminuje - pokud tomu nerozumim nejsem schopen 
> nic delat v realu.
>   
Sam rikate ze v praxi vysokou matematiku nepotkate, takze tim ze se 
budeme ucit na VS jen z praxe vyloucime vysokou matematiku?

Tosa



Další informace o konferenci Hw-list