[OT] A vedeli by ste to lepsie? Was: Skolstvi
RV
vicek.radek@cpost.cz
Pátek Červen 13 13:58:31 CEST 2008
Jan Waclawek napsal(a):
>
> Na toto by mali byt seminarne cvicenia (ak take vobec existuje) a rocnikove projekty. Uvedomte si ze za 45-minutove, ani 90-minutove cviko toto zrealizovat zodpovednym sposobom nejde.
No jo jenze kde je napsano, ze by to melo trvat 45-90minut. Pokud bych
vypustil z vyucovani zbytecny balast a penzum casu (kdy si studaci
prepisuji do sesitu to co pise prednasejici - misto toho aby ho
poslouchali) tak mi zbyde mnohem vic casu na praxi. Koneckoncu velka
cast teorie se da probrat i behem toho experimentovani. Za 45 minut se
neda ani uklidit dilna.
> Ale da sa to sformulovat trebars tak, ze by bol vacsi doraz na seminarne cvicenia a klasicke cvika by sa trebars obmedzili prip. ciastocne nahradili interaktivnou prednaskou (mali sme aj take).
Ano to je presne ono. Jaky smysl maji 3 hodinove prednasky, kdyz stejne
po hodine je kazdej tvrdej jak palec u nohy a stejne nevnima co mu kdo
rika.
>
> Znova by som to formuloval tak, ze treba mat aj technologicke predmety. Na KME FEI STUBA sme mali minimalne jeden semester s doc.Minarskym, ale to bolo velmi malo a zahrnovalo to hrozne vela veci vratane designu, ergonomie, navrhu DPS apod.; a nieco o konstrukcii a spol. spominal v ramci svojich predmetov aj doc.Mika (implulzna a digitalna elektronika, ale to asi bola len jeho iniciativa). Toto ale bolo uz to studium vo vyssich predmetoch, v zakladnych sme mali nejaky zakladny technologicky predmet (na katedre elektrotechnologii), uz neviem ako sa volal ale na cvikach sa okrem ineho naozaj ucilo spajkovat.
>
Urcite si myslim, ze by to melo byt vyvazene. Viz treba to, ze se zde
zminuje jinde, ze zaky nepusti k meraku protoze by ho mohli rozbit.
Jasne mohli kdyz ho vidi jednou za semestr. Take mi chybela na VS
podpora toho naucit lidi pracovat v tymu - kazdy jen na sve triko. Byly
na to sice predmety, ktere vedli ruzni "chocholouskove" a prednseli
teorie o rizeni tymu a o tom jak jednat s podrizenym a nadrizenym. To je
treba, ale aplikovat hlavne v praxi a to se da prece trenovat primo na
tom cviceni. At si kazdy vyzkousi co to je byt nahore i dole v tymu. To
souvisi i s tim jak organizovat vyuku. Proc se musi predmety stridat v
tak zoufalem zbesilem rytmu (v Plzni to bylo jeste vysperkovane, ze to
bylo pokazde v jine budove na ruznych koncich mesta). Klidne bych udelal
vyucovani jeden predmet (smes teorie a praxe) cely tyden v kuse - jako
tymovou praci. Navic treba ciste teoreticke predmety jako je treba
matika bych na technickych skolach vyucoval spolecne s praktickou
aplikaci. Matika je skvela a zabavna pokud se uci treba pres fyziku.
Ruku na srdce kolik z vas potrebovalo v praxi tak vysokou matematiku,
ktera se bere treba jen v prvaku na VS. A pokud neco potrebuji stejne
sahnu pro osoupaneho Bartche do police a kouknu se jak na to.
Stejne jsme zde dospeli k tomu, ze to biflovani nema smysl, ze je to
stejne jen o tom se to naucit na zkousku a zapomenout to. To spojeni s
praktickou casti tohle eliminuje - pokud tomu nerozumim nejsem schopen
nic delat v realu.
>
> To povodne som pisal vo VersaMail na Palm Treo a teraz na PC v Ultrafunk Popcorn; ani jeden nezalamuje ale IMHO by to problem u dobre napisaneho protikusu ("citaca" mailu a "odpovedaca") nemal byt, ci sa mylim?
Ja s tim mam problem jen pri psani odpovedi. Jinak ne. Pri odpovidani se
mi to nezlomi a mam odstavec jako sileny dlouhy radek porad pryc a
protoze jsem dement tak si napamatuji co to k tomu odstavci chci napsat
tak musim porad rolovat. Asi uz ti nikdy nic nenapisu. ;-)
RV
Další informace o konferenci Hw-list