[OT] A vedeli by ste to lepsie? Was: Skolstvi byloChce tonejakyporiadnyflame...Cotakojednocipoch? ; -)

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Červen 13 13:20:56 CEST 2008

>No dle meho chybi prakticke aplikovani te teorie co se na skole bere.
>
>Tedy bylo by mozna dobre vybrat opravdu dulezite principy z te teorie a
>ty jit rovnou overit do laboratore nebo dilny. Ale ne tak, ze se to tam
>znovu probere v teoreticke rovine a udela se nejaky pripraveny pokus. Je
>treba, aby zaci ten pokus treba sami vymysleli (treba i blbej) a
>nasledne spolecne s ucitelem probrali proc to dopadlo jak to dopadlo a
>pripadne nevrhli upravy a vylepseni.

Na toto by mali byt seminarne cvicenia (ak take vobec existuje) a rocnikove projekty. Uvedomte si ze za 45-minutove, ani 90-minutove cviko toto zrealizovat zodpovednym sposobom nejde.

Ale da sa to sformulovat trebars tak, ze by bol vacsi doraz na seminarne cvicenia a klasicke cvika by sa trebars obmedzili prip. ciastocne nahradili interaktivnou prednaskou (mali sme aj take).

>Mam pocit, ze dnesni VS jsou presvedcovani, ze ten titul znamena, ze uz
>nikdy nebudou muset delat rukama. Zavedl bych na vsech technickych
>skolach povinne neco jako predmet Dilny na ZS. To ze absolvent technicke
>VS neumi odecist nonius na bezne posuvce nedejboze neprecte to co
>nameril na mikrometru je tragedie. Kazdy by si mel vyzkouset jak se vrta
>vrtackou, soustruzi a frezuje. Pak by se nestalo, ze novopeceny
>absolvent nastoupi jako technolog do fabriky a zjisti, ze se neda
>vsechno resit jen tim, ze to napise do PC a nekde to SAMO vypadne z linky.

Znova by som to formuloval tak, ze treba mat aj technologicke predmety. Na KME FEI STUBA sme mali minimalne jeden semester s doc.Minarskym, ale to bolo velmi malo a zahrnovalo to hrozne vela veci vratane designu, ergonomie, navrhu DPS apod.; a nieco o konstrukcii a spol. spominal v ramci svojich predmetov aj doc.Mika (implulzna a digitalna elektronika, ale to asi bola len jeho iniciativa). Toto ale bolo uz to studium vo vyssich predmetoch, v zakladnych sme mali nejaky zakladny technologicky predmet (na katedre elektrotechnologii), uz neviem ako sa volal ale na cvikach sa okrem ineho naozaj ucilo spajkovat.

>P.S. Wek-u co to mas za klienta? Zda se mi ze ti to nejako nezalamuje
>radky. :-(

To povodne som pisal vo VersaMail na Palm Treo a teraz na PC v Ultrafunk Popcorn; ani jeden nezalamuje ale IMHO by to problem u dobre napisaneho protikusu ("citaca" mailu a "odpovedaca") nemal byt, ci sa mylim?

wek