OT Zkusenosti s fotoaparatem DMC-FZ18E-S Lumix

Havran Jiri Jiri.Havran@cez.cz
Sobota Červen 7 06:09:36 CEST 2008

No, ja jsem se bavil o "standardnim" fotoaparatu a objektivu. A tam to
proste tak je. Na jednom konci je min. vzdalenost (dana konstrukci obj.) a
na druhem konci jest nekonecno. Pokud to ostri za nekonecno tak je neco v
neporadku. Funguje me to tak u Zenitu ET, Prakticy MTL, EOS 3000, EOS 50E,
EOS 400D. U Flexarety to nebylo jine. Pokud na telo sroubujes neco jineho,
spec. pro astrofoto, tak bych tu neventiloval.
Dle uvodniho dotazu jsem pochopil, ze onen kompakt bude pouzivan pro bezne
ucely.
Moje jedina obecna vyhrada je k silenemu superzoomu, tady proste neni nic
zadarmo. A v dalsim bych u teto tridy fotoaparatu pres 5Mpx taky nesel. To
je asi tak vse.

S pozdravem Raven

1. Když je před objektivem dalekohled, vůbec není jisté, zda je nekonečno
správná volba - určitě to bude "něco kolem nekonečna", záleží na mém oku,
když jsem zaostřil dalekohled).

2. Prostě počítám s tím, co se dělo s předchozím foťákem: Po několika
měsících nošení v kapse se objektiv lehce vykvedlal, takže sice všechno
fungovalo, ale údaje o vzdálenosti už neseděly. Ale vždycky se dalo
zaostřit
buď automaticky (ve dne), nebo manuálně podle displeje.

Minolta Z2 to měla vyřešeno jednak již zmíněným skládáním expozic za tmy a
jednak tím, že při ostření byl obraz uprostřed displeje zvětšen tak, aby 1
px displeje odpovídal 1 px snímače.

PH

From: "Havran Jiri" <Jiri.Havran@cez.cz>
Astrofoto, nejak nevim proc ostrit jinak nez na nekonecno?