OT Zkusenosti s fotoaparatem DMC-FZ18E-S Lumix

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Sobota Červen 7 09:29:47 CEST 2008

From: "Havran Jiri" <Jiri.Havran@cez.cz>
> No, ja jsem se bavil o "standardnim" fotoaparatu a objektivu. A tam to
> proste tak je. Na jednom konci je min. vzdalenost (dana konstrukci obj.) a
> na druhem konci jest nekonecno. Pokud to ostri za nekonecno tak je neco v
> neporadku. Funguje me to tak u Zenitu ET, Prakticy MTL, EOS 3000, EOS 50E,
> EOS 400D. U Flexarety to nebylo jine.

Při použití fotoaparátu s výměnnými objektivy se to řeší nasazením
dalekohledu bez okuláru místo objektivu na fotoaparát (tedy vzhledem k
poměru rozměrů spíše nasazení foťáku na dalekohled). Ostří se na
dalekohledu. Tam lze také jít "za nekonečno". Doraz na nekonečnu tam nejde
udělat, neb jeho pozice vůči tubusu závisí na teplotě. Roztažnost
několikametrového monstra prostě nelze podcenit:-) Jak tohle mají vlastně
vyřešeno teleobjektivy? U desítek cm se to musí projevi taky.

V případě kompaktu je nutno použít soustavu, kde je dalekohled i s okulárem
a ostřit se musí obojí.

> Pokud na telo sroubujes neco jineho, spec. pro astrofoto, tak bych tu
> neventiloval.

??? Význam této věty mi nějak uniká. Dalekohled můžeme v tomto případě
považovat za dokonale achromatický teleobjektiv s ohniskem např. 1,5 metru.

Mimochodem dokonce i z obyčejné webkamerky za pár korun se za těchto
okolností stává brutální špionážní nástroj, u kterého pixel obrazu odpovídá
např. 1 mm ve vzdálenosti 100 m:-)

> Dle uvodniho dotazu jsem pochopil, ze onen kompakt bude pouzivan pro bezne
> ucely.

Bude používán pro různorodé účely, těch běžných nevyjímaje. Ale určitě
zažije i nějaké ty výbuchy, výboje, lety modelem letadla, bude používán jako
paměť k analogovému osciloskopu, ...

> Moje jedina obecna vyhrada je k silenemu superzoomu, tady proste
> neni nic zadarmo.

S tím souhlasím, ale na ležení u vody a focení ptáků a letadel na obloze, i
hmyzáků na kytce hned vedle je superzoom prostě nejlepší:-)

> A v dalsim bych u teto tridy fotoaparatu pres 5Mpx taky nesel.

Také bych preferoval méně. Malé pixely principielně musí více šumět. Docela
se bojím, zda nebudu zklamán, až zkusím těch 60 sekund při 1600 ISO.

PH