SIL: Pojistky a nadproudova ochrana
brandejs<na>orlik.cz
brandejs@orlik.cz
Úterý Červenec 29 11:17:33 CEST 2008
Odpovědi v textu.
P.B.
-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Saša Svobodová
Sent: Monday, July 28, 2008 5:59 PM
To: HW-news
Subject: Re: SIL: Pojistky a nadproudova ochrana
Hezke odpoledne,
tak jsem tentokrat nemela pravdu, no nevadi, budu si to pamatovat.
Prevod trafa je na nem napsany 150A/1A, takze jeden zavit je jen
prostrceny drat skrz diru v trafu?
#ANO
Zitra se pokusim podivat na stitek,
pokud na trafu je. 30kW prikonu je v technicke dokumentaci stroje,
stitek motoru je ponekud necitelny za ty roky provozu.
#pokud je to Siemens, tak proud je pro dvoupól 53 A, pro čtyřpól 55 A; t.j.
na tepelném
#jistícím nadproudovém relé by mělo být nastaveno pro 2 pruvleky cca 0,37 A
Kdy vyleti pojistky nevim, protoze jsem u toho nikdy nebyla a
obsluha si toho nevsimne, protoze "od toho to je preci automat a ja mam
jine starosti nez koukat na svetylko od kompresoru". Jinak motor se
rozbiha do odlehceneho kompresoru, pokud z nejakeho duvodu nedojde k
odlehceni, 100% vyleti pojistky, ale vetsinou vsechny tri. Odlehcovani
vsak funguje dobre.
Takze budu jeste badat co s tim muze byt. Ono to totiz vyleti jen
obcas, ale preci jenom dosti casto na to, aby mi to vrtalo hlavou. Behem
mesice trikrat nebo ctyrikrat vymena pojistek, to neni zrovna normalni
situace.
#pokud to začalo dělat poslední dobou
#1. kontrola stykačů (přechoďáky na oprskaných kontaktech, motor "jde na 2,5
fáze":-) a #nerovnoměrným zatížením se v dalších fázích zvýší proud nad cca
1,15-ti násobek
#jmenovitého proudu (to by měla tepelka vydržet trvale).
#2. zvýšená teplota okolí - teplotní kompenzaci mají až nové motorové
spouštěče
#3. tepelku hřeje i něco jiného, něž procházející pracovní proud (např.
přechoďáky ve svorkách)
#4. mechanické přetížení elektromotoru (ložisko, zvýšený vypínací tlak -
vadný tlak. spínač.
#U kompresorů se navrhuje převod tak, aby byl maximálně čerpán výkon
elektroměru. Stačí
#pak snížené napětí, zvýšená teplota okolí a je to ... Jmenovitý výkon se z
motoru odebírá při max. výtlačném přetlaku, každé snížení i byť jen o 0,1
barů výrazně pomůže.
Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje
Saša K. Svobodová
*****************************************************************
www: http://www.zirafoviny.cz
mail: sasa . svobodova @ centrum.cz
mobilni mail: svobodova . sasa @ vodafonemail.cz
sasa . svobodova . ul @ vodafonemail.cz
ICQ: 260 344 186
Analogova pošta: na pozadani ;-)
*****************************************************************
Richard Kaliciak napsal(a):
> Dobry den,
>
> menovity prud na poistke je prud trvaly, pri tomto prude sa poistka
> prepali v nekonecnom case.
>
http://sk.wikipedia.org/wiki/Poistka_%28elektrotechnika%29#Vyp.C3.ADnacia_ch
arakteristika_poistky
>
> Tepelne rele by podla nazvu malo vypnut pri prekroceni menovitej
> teploty. :-)
> Ak ten drat dvakrat vstupuje do primara, tak trafom tecie dvojnasobny
> prud. Ak ten pomer 150/1 platil pre jeden zavit, tak potom by mal byt
> menovity prud 1,5A * 75 = 112,5 A.
>
> Ak odchadzaju poistky, tak potom tadial tecie prud väcsi ako menovity.
> Ci skor vypne rele alebo poistka, to zalezi od casovych charakteristik
> poistiek.
> Poistky odchadzaju pri rozbehu alebo pocas prevadzky?
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list