Kondenzatory pro VFO

Peter Adamec max13@atlas.sk
Sobota Červenec 12 22:43:30 CEST 2008

Nie som sice odbornik ale nema byt podmienka ze sirka rezonancnej dutiny
ma byt minimalne polovina vlnovej dlzky? Viem ze je ta vlnova dlzka
nasledkom skratenia mensia ale ratat som to neskusal. Dalsia nejasnost
je ze podla vzorca co mam ja na dutinovy rezonator je

frez= (ur*er)^(1/2)/2pi * ((i/2a)^2+(j/2b)^+(k/2c)^2)^(1/2)

1. otazka kde zmizlo to 2pi
2. otazka predpokladam ze er zo vzorca je 10^5
3. otazka - predpoklad ze rozmery si pre rezonanciu elektrickej casti
zlozky tj. zakladny mod je TE101 (z tvojho obrazku TEcba), v tom momente
je podmienka rezonancie ze a>1/2 lambda, pre multilayer sa to ale zmeni
nie?, elektricku rezonanciu predpokladam ze sa to ma chovat asi ako
monopol a nie slucka.
4. otazka ako je mozne zrusit podmienku rezonancie a>1/2 lambda
ty si to nejak urobil ale ja este nechapem celkom ako :) (vid TE010)

dakujem