Kondenzatory pro VFO

Sobota Červenec 12 00:53:19 CEST 2008

Proč má cívka kladný? respektive jaká cívka? Předpokládám že s feritem.
Vzduchová cívka taky? A cívka s mosazným (hliníkovým) jádrem? Předpokládám
že ten ferit bude mít závislost mnohem větší než ty kondenzátory, vzduchová
cívka bude mít asi jen závislost danou teplotní roztažností. Pro FM rádio
asi vyhoví ledacos, když se tam běžně používají i ferity.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Vojtěch Bubník" <bubnikv@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, July 11, 2008 9:36 PM
Subject: Re: Kondenzatory pro VFO

> Stara literatura vzdycky psala ze pro LC oscilatory se maji pouzivat NPO
> kondenzatory, protoze jejich zaporny teplotni koeficient kompenzuje kladny
> teplotni koeficient civky , nova literarura zase doporucuje foliove
> kondenzatory kvuli dobre definovane kapacite

NP0 mají nulový teplotní koeficient. Cívka má většinou mírně kladný, když se
udělá dobře.

> Takze kde je pravda v pripade kmitoctove syntezy pro vkv radio kdy
> mezifrekvence je "pod" prijimanym kmitoctem to jest 77.3 - 97.3 MHz cemuz
> odpovidaji kapacity v CLAPPovskem oscilatoru v radech 4P7 - 33P

NP0 jsou podle mě naprosto v pořádku. Přesnou kapacitu nepotřebujete, hrubý
rozsah dotáhnete cívkou. Řekl bych, že si s tím u PLL nemusíte dělat hlavu.
Ta stará literatura popisuje metody pro návrh volně běžícího oscilátoru.

Vojta Bubník