Re: Kondenzatory pro VFO

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pátek Červenec 11 21:36:57 CEST 2008

> Stara literatura vzdycky psala ze pro LC oscilatory se maji pouzivat NPO
> kondenzatory, protoze jejich zaporny teplotni koeficient kompenzuje kladny
> teplotni koeficient civky , nova literarura zase doporucuje foliove
> kondenzatory kvuli dobre definovane kapacite

NP0 mají nulový teplotní koeficient. Cívka má většinou mírně kladný, když se udělá dobře.

> Takze kde je pravda v pripade kmitoctove syntezy pro vkv radio kdy
> mezifrekvence je "pod" prijimanym kmitoctem to jest 77.3 - 97.3 MHz cemuz
> odpovidaji kapacity v CLAPPovskem oscilatoru v radech 4P7 - 33P

NP0 jsou podle mě naprosto v pořádku. Přesnou kapacitu nepotřebujete, hrubý rozsah dotáhnete cívkou. Řekl bych, že si s tím u PLL nemusíte dělat hlavu. Ta stará literatura popisuje metody pro návrh volně běžícího oscilátoru.

Vojta Bubník