Re: Regulace dobíjecího napětí u APC SmartUPS

Vladimir Franek franek@skip.cz
Úterý Leden 29 15:23:06 CET 2008

Zdravim,
napeti na aku se u Smart UPS necha nastavit drive zminovanym
softwarem. Na mnoha UPS jsme napeti merili nikdy nepresahlo
14V, do nabitych baterek teklo par mA a pri nabijeni vybitych je proud
omezen, nekde mam papir s namerenymi hodnotami, ale ted to rychle
nenajdu.
U starsich BACKu je na desce trimr kterym lze napeti nastavit,
novejsi tam maji maly spinany zdroj nastaveny "nafest", ale napeti je
rovnez  +- 14V.
S UPSkama od APC mame cca 16tilete zkusenosti, netvrdim, ze je to
to nejlepsi co muze cloveka potkat, ale zkouseli jsme i jine vyrobce
a jejich UPSky mely zas jine (nebo i stejne) "mouchy".
Vse je podrizene minimalnim vyrobnim nakladum...
Ty VSka jsem zkousel i z odpojenym aku, hreji jako svina a to
teplo jde rozhodne od trafa.
Nafoukle aku (tedy aspon tech par co jsem rozvrtal) mely zkratovany
jeden nebo vice clanku. Jestli to byl duvod nasledneho prebijeni, nebo
uz jen nasledek jejich tehotenstvi jsem nedokazal zjistit.  :-))
                                          Vladimir.