Zářivka na SS proud (Re: Prosvětlovák s LEDkami)

JD jirkonf@seznam.cz
Pondělí Leden 7 01:48:22 CET 2008

S tim jednocinnym menicem souhlasim, mam zkusenost, ze pak cerna jedna strana
trubice a zapalovani je cim dal obtiznejsi. Na koupene bateriove zarivce kde
je prave jednocinny menic sem dokonce pozoroval tento jev:
- po zapnuti napajeni se rozsviti zarivka nejprve mene a pak "naskoci" naplno
(cca za pul sekundy za normalni teploty a pri dobrych baterii)
- pokud je v chladnem prostredi, nebo jsou slabsi baterie, tato doba se
prodluzuje, az uz do faze jasnejsiho svetla neprechazi (zustava svitit zhruba
polovicnim jasem)
- pokud je ve velmi chladnem prostredi, nezapali se vubec (po zapnuti zarivka
VUBEC nesviti i kdyz menic bezi)
- pokud necham zarivku zapnutou delsi dobu (minuty) tak ze sviti polovicnim
jasem, vyrazne zcerna jeden z jejich koncu, jednu trubici sem takhle uplne
znicil (pak jiz nesla zapalit na plny jas vubec).

Mate tedy nekdo vyzkousene (nejspise dvojcinne) zapojeni menice u ktereho
necernaji trubice?

JDrozd

---