Re: Zářivka na SS proud (Re: Prosvětlovák s LEDkami)

Sobota Leden 5 18:32:55 CET 2008

No zapálí, ale dost se s tím ničí. Když měl náš mladý akvária a chtěl tam
svítit zářivkama a já jsem mu tam nechtěl tahat 220, dělal jsem mu měniče.
Používal jsem ty malé kompaktní zářivky, ze kterých jsem vykuchal kondík a
startér. Přižhavování jsem považoval za blbost, byl jsem přesvědčený že tím
konce zářivky černají. Opak je pravdou, jak jsem to později konzultoval s
pánem z Tesly Holešovice. Studená katoda chce vyšší napětí, tedy vyšší
rychlost iontů. Víc se při zapálení bodově přehřívá a rozprašuje. Tyhle
zářivky mi dost odcházely s jednočinným měničem, i on mi potvrdil že jsou
citlivé na tvar a hlavně na symetrii proudu.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, January 05, 2008 4:23 PM
Subject: Re: Zářivka na SS proud (Re: Prosvětlovák s LEDkami)

Když je napětí dost vysoké tak se zapálí sama. Vzpomínám si, že jsem
kdysi jako děcko dychtivé pokusů zkoušel provozovat zářivky na usměrněných
220 V (s kondenzátorem) a zapálily se. Bohužel jsem zapomněl na
předřadník, takže to bylo také to jediné co kdy udělaly. Od té doby
jsem si to netroufnul zkusit znova.

Aleš Procháska