Otazky k ADSL

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Únor 17 22:58:22 CET 2008

Zdravím,
> Dobry den,
>
> pred pripojenim nasej domacnosti k internetu cez 4G internet by som
> si rad vyjasnil niekolko informacii:

V pořádku, pokusme se o to :-).

> Nevyznam sa celkom v potrebnych krabickach. Ja by som potreboval taku,
> ktora sa zapoji na tel. linku a daju sa k nej pripojit 2 klasicke
> analogove telefony a dva pocitace. Take t-com ponuka - je to
> napr. ADSL router Vigor, lenze na tech. supporte mi na telefonicku
> otazku tvrdili, ze tie telefony nemozu byt analogove, ale len nejake
> specialne. Okrem toho je ten Vigor dost drahy  (dotovany za 2999,-,
> nedotovany este viac), pricom v napr. v Ageme san daju kupit ovela
> lacnejsie a nedotovane. Napriklad:

Věřím, že ty telefony mohou být analogové, pokud je součástí toho ADSL modemu
VoIP brána se dvěma FXS porty. Škoda, že neuvádíte, jaký model Vigoru máte
na mysli, ale google na dotaz "Vigor ADSL FXS" nalezl dostatek informací,
že něco podobného se skutečně dělá. Na využití byste si musel pořídit účet
u VoIP providera.

> SMC 7904BRB2 kombinuje ADSL2/2 modem na pripojenie sa na internet
> pomocou pevnej linky ADSL, router a 4-portový 10/100 Ethernet swich s
> robustným SPI Firewallom. Podpora ADSL Annex B / UR-2, Web based
> management, TELNET management, NAT Firewall, PPPoE, DHCP, DNS Proxy. 4x
> RJ-45 MDI/MDIX, WAN ADSL2/2 + RJ-45 Ethernet LAN 10/100.
>
> Tak neviem ,ci by sa to dalo pouzit. Alebo je na tych Vigoroch nieco
> zvlastne, ze su take drahe?

O FXS portech nevidím ani slovo. Asi je nemá. Proto je ten Vigor dražší.

> Celkove tomu velmi nerozumiem, pretoze som si myslel, ze ked dostanem
> ADSL splitter, tak mam dva vyvody - jeden analog a jeden digital. Ja mam
> tuto v robote kopu obyc. routerov (nie ADSL), takze by som si mohol na
> digitalny vystup dat vlastny router (ale je pravda, ze to nie je ADSL
> ale obycajny...) a telefony sa predsa daju aj paralelne zapojit...
> Takto by to nefungovalo?

Tomuhle dotazu nerozumím. Pokud máte ADSL na analogové lince, samozřejmě
můžete i nadále používat tu linku. První dotaz byl, že chcete připojit
2 analogové telefony k ADSL modemu, což by byly jaksi linky navíc. Nadto
jsem se domníval, že potřebujete 2 linky. Pokud Vám stačí jedna linka
se dvěma paralelními telefony, tak to přípojte na ten telefonní výstup
splitteru a máte fystaráno. A připojení obyčejného routeru na digitální
výstup splitteru by fakt nefungovalo, ten ADSL modem není jen pro parádu,
on je tam opravdu potřeba, aby udělal z ADSL ten ethernet :-).

> A este sa mi nechce tahat vsade dva kable - sietovy a telefonny. Ked som
> sa pozeral na zapojenie, klasicka  ISDN zasuvka ma na 4 pinoch siet a
> dva sa pouzivaju na telefon. Neviete nahodou, ci sa to v tych routroch
> da tak zapojit? Teda ze by som tahal z routra jeden kabel a do zasuvky
> by som zapojil bud pocitac, alebo telefon s inak zapojenym konektorom?

V routerech se to tak zapojit nedá, ale můžete si udělat speciální rozbočku,
která na pro ethernet nepoužitých párech (nesmí to být gigo a výše, to už
používá všechny páry) povede třeba i 2 různé linky. Na kratší vzdálenosti
to _může_ fungovat.

> Prepacte, ak sa pytam uplne nezmysly, ale rad by som v tom mal jasno.

Nu, ani já nemám úplně jasno, na co se ptáte, ale třeba jsem se strefil :-).

> S pozdravom,
>
> Richard Balogh

S pozdravem Pavel Troller