Otazky k ADSL

Richard Balogh balogh@elf.stuba.sk
Neděle Únor 17 22:44:47 CET 2008

Dobry den,

pred pripojenim nasej domacnosti k internetu cez 4G internet by som
si rad vyjasnil niekolko informacii:

Nevyznam sa celkom v potrebnych krabickach. Ja by som potreboval taku,
ktora sa zapoji na tel. linku a daju sa k nej pripojit 2 klasicke
analogove telefony a dva pocitace. Take t-com ponuka - je to
napr. ADSL router Vigor, lenze na tech. supporte mi na telefonicku
otazku tvrdili, ze tie telefony nemozu byt analogove, ale len nejake
specialne. Okrem toho je ten Vigor dost drahy  (dotovany za 2999,-,
nedotovany este viac), pricom v napr. v Ageme san daju kupit ovela
lacnejsie a nedotovane. Napriklad:

SMC 7904BRB2 kombinuje ADSL2/2 modem na pripojenie sa na internet
pomocou pevnej linky ADSL, router a 4-portový 10/100 Ethernet swich s
robustným SPI Firewallom. Podpora ADSL Annex B / UR-2, Web based
management, TELNET management, NAT Firewall, PPPoE, DHCP, DNS Proxy. 4x
RJ-45 MDI/MDIX, WAN ADSL2/2 + RJ-45 Ethernet LAN 10/100.

Tak neviem ,ci by sa to dalo pouzit. Alebo je na tych Vigoroch nieco
zvlastne, ze su take drahe?

Celkove tomu velmi nerozumiem, pretoze som si myslel, ze ked dostanem
ADSL splitter, tak mam dva vyvody - jeden analog a jeden digital. Ja mam
tuto v robote kopu obyc. routerov (nie ADSL), takze by som si mohol na
digitalny vystup dat vlastny router (ale je pravda, ze to nie je ADSL
ale obycajny...) a telefony sa predsa daju aj paralelne zapojit...
Takto by to nefungovalo?

A este sa mi nechce tahat vsade dva kable - sietovy a telefonny. Ked som
sa pozeral na zapojenie, klasicka  ISDN zasuvka ma na 4 pinoch siet a
dva sa pouzivaju na telefon. Neviete nahodou, ci sa to v tych routroch
da tak zapojit? Teda ze by som tahal z routra jeden kabel a do zasuvky
by som zapojil bud pocitac, alebo telefon s inak zapojenym konektorom?

Prepacte, ak sa pytam uplne nezmysly, ale rad by som v tom mal jasno.

S pozdravom,

Richard Balogh