OT: My neboxujeme - my se tady fackujeme

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Únor 6 13:49:12 CET 2008

Slysels spatne, ja makam sam. A pokud jde o J.R., klidne se zeptej, jsme
stale kamaradi - jenze on Ti tak maximalne svihne telefonem, nakonec to
uz myslim i udelal.

Co se tyce ICD2, pokud se to tedy chce, tak vysvetlim. Na webu je
vsechno potrebne, aby se dal pochopit jeho princip. Ten jsem myslim
pochopil a udelal si svuj navrh - nerikam ze treba nejlepsi a s temi
nejuzasnejsimi vlastnostmi, ale funkcni. Protoze nepouzivam USB, stacil
mi misto PIC16F877 mensi PIC16F876 a casem jsem si predelal bootloader k
obrazu svemu, protoze PIC16F876 se staly spatne dostupnymi a PIC16F876A
beznymi. Tohle mohl udelat fakt kazdy. Prvni s tim prisel Microchip,
takze ze by to bylo Tve dite, to ani nahodou. Ani si snad nebyl prvni,
kdo vytvoril klon. Takze ja byl po Tobe a ne zrovna hned. Mels snad cely
rok, abys to zacal prodavat kde se Ti zlibilo. Jenze asi ses dost
nesnazil, takze i po takovem naskoku se Ti jaksi stalo bebicko - celkem
logicky, nebudu vzdycky cekat, az se nekdo s necim vyteli. Mel jsem na
stole svoje funkcni reseni a nakonec jsem tomu nevenoval tak malo casu,
abych to take nezobchodoval. No a ze ja se dokazu dohodnout a Tobe to
trva dlouho - ano, nad tim plac, protoze to je to, co si udelal spatne.

Vis, on svet je plny vyrobku a nikdo na nikoho neceka s podobnym
vyrobkem. Co se tyce mne, vzdyt snad vsichni tady vedi, ze jsem se PIC
opravdu zabyval velice intenzivne, mnoha lidem poradil, udelal i kurz a
samozrejme ze jsem potreboval levnou a spolehlivou alternativu lidem,
kteri chteji zacit. Nakonec o to jsem se snazil vicekrate a byl jsi sam
svedkem toho, jak jsem daval zcela zdarma na web materialy k jednoduchym
programatorum, kde jsi jeden z nich oznacil jako "s dubovymi
tranzistory". Ne, to oznaceni mi nevadi, jen bych Ti jim rad pripomenul,
ze pokud se jedna o PIC, se snahou o jejich programatory jsi byl az po
mne, takze pokud Ti vadi, ze ja jsem udelal klon ICD2, proc ty jsi tedy
delal cokoli k programovani PIC, kdyz jsi vedel, ze je to moje domena ?
Ani jsem nepipl, protoze snadno dokazu pochopit, ze nejsem na svete sam
a podobne veci se rodi a nemohu si jakkoli uzurpovat pravo na to, ze
budu delat programatory PIC jako jediny na svete. A co se tyce mych
programatoru, prosim, nepis o JDM, ten jsem nekolikrate zavrhl i zde v
konfere, ze to neni dobre reseni - opet to ukazuje, jak malo o tom vis.

Nezridka si se o PIC vyjadroval znacne nelichotive, kdezto ja celkem
trpelive mnoha jednotlivcum vysvetloval, jak to funguje. Zatimco ty si
udelal klon ICD2 jako jeden z mnoha svych produktu vlastne bez podpory
PIC samotnych, ja nabizel sve znalosti k PIC. Nakonec sis sam u mne
nechal napsat za cenove velice pratelskou cenu program pro PIC, ze se ti
hodi a ze se Tim nechces zabyvat. Je pak zcela jasne, ze ja nabizel
neco, co bylo pomerne dulezite pro mou cinnost a to jak uz bezplatnou,
tak placenou, zatimco Ty si nabizel neco k necemu, o cem ses vyjadroval
s despektem a pokud je mi znamo, ani si to nikdy solidne nenastudoval a
misto toho deklaroval na adresu PIC neco o lepeni vykalu k vykalum.

Docela mi vadi, ze si nepamatujes veci konkretne. Na plosnych spojich
ses nedohodl se mnou, ale ja jak magor je pomahal udelat, kdyz Jirka
nemohl. Asi uz je Ti to dnes k nicemu, ale vis o co lepe by se plosnaky
vyrabely, kdybys nebyl liny alespon zvetsit pady tak, aby to slo solidne
rucne vyvrtat ? Kazdy z nas mame svoje postupy a byla to tvoje vec,
jenze kdyz musis vrtat zbytecne malicke diry, do kterych se pak i na
houby zasouva patice (specialne kdyz se vrta rucne, to se desetinka
milimetru proste neuhlida) a jeste se to i spatne s malymi pady paji,
tak to je desna radost to vyrabet. Jirka Te mel vyhodit s tim, ze az se
to naucis a budes chtit, muzes prijit. Misto toho byl s Tebou nadmerne
trpelivy. Dokonce Ti snad ani nic nerekl, kdyz se zjistilo, ze na
plosnacich, ktere jsi udajne musel vyhodit, se objevily osazene desky.

Co se tyce darovanych veci a pak prejmenovanych po Tve nemoci na
zapujcene, ani Ty jsi neodesel vzdycky s prazdnou a dokonce jsem v
nejakem Tvem vyprodeji nasel ony x51, kterych sis par stangli odnesl.
Take bych pripomenul nejake krabicky, profily atp., ale ani jednu z tech
veci po Tobe nikdo nechtel zpet, protoze Ti je Jirka dal. Byly to
pratelske vypomoci. Ano, donesls treba cirkuli, ze je Ti na houby, tak
prima, bralo se to jako kamaradska sluzba, ze si vzajemne dame co
nepotrebujeme a ten druhy to oceni (aby si nekdo nemyslel, neslo o zadny
superkousek, mala lacina cirkule, Kostou tehdy oznacena za "nevhodny
darek" a ze mu k nicemu neni, pricemz Jirkovi se prima hodila, tak proc
ne). Nakonec si (myslim, ze to byl syn) prijel pro Ty veci a co se dalo,
jsi dostal zpet. Nerikam, ze treba (jen prikladem) krabice starych
odporu musela byt kompletni, neco se rozdalo jak se komu hodilo, ale co
bylo se Ti proste vratilo - nikdo necekal, ze by se to melo nekdy
vracet, kdyz je to dar a co sis odnesl uz po Tobe snad nikdy nikdo take
nechtel. Ted se obouvas do mne, protoze Jirka vi co jsi zac a tak Ti
akorat tak sekne telefonem a ja mam tolik slusnosti, ze se to snazim
vysvetlit, misto abych Ti odpovedel nejakou sprostou nadavkou.

Byl jsem nakonec jeste ve stavu, kdy jsi mi nadaval do telefonu fakt
sproste tak slusny, ze jsem to nepolozil a snazil se mluvit s Tebou
normalne, pricemz se mi zdalo, ze i Ty ses trosku uklidnil a ze si veci
nakonec vyjasnime a ac treba jiz nebudeme pratele, alespon se nebude
nikdo citit ukrivden. Ale bylo to jak se zda vsechno zbytecne, mel jsem
Ti s tim triskonout rovnou.

Samozrejme Ti nepreju problemy se zdravim, to bych nepral nikomu, at uz
ho mam rad ci nikoli. Nam vsem bych ale moc pral, kdyby ses uzdravil a
vratil se alespon do takove podoby, kdy s Tebou bude obcas kloudna rec
(klidne i ostrejsiho razeni, ale kloudna) a ne jen vecne vybuchy vzteku.
Zlobit se na cely svet muzes, ale ono to bohuzel nepomaha. Jsem po ruce
a tak se obouvas do mne a ja to nejak unesu a ani Ti neminim nijak
skodit. Naopak, dokonce jsem se Ti snazil pomoct, o cemz vis, ale tady
to rozpatlavat nebudeme, to uz by fakt bylo trochu moc - za tyhle
hranice ja nejdu.

Nechtel jsem nikdy tyhle veci prat verejne, ale take nemam duvod se
schovavat, takze v situaci ve ktere se to ocitlo mi nezbyva nic jineho,
nez se pokusit vysvetlit o co slo.

--
Jiri Bezstarosti