Re: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Únor 3 23:31:27 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 3.2.2008 od Galloth:

> Meli by to delat protoze jsou akademicka obec. To je ten rozdil mezi
> firmou a akademickou pudou, alespon tak jak ho vnimam ja. Skola by
> me mela naucit jak problem resit a ne mne fixovat na nejaky
> konkretni nastroj.

Skola te prece na nejaky konkretni nastroj nefixuje. Prece mi nerikej,
ze kdyz to mas odevzdat ve Wordu, ze budes fixovany.

> Ja se domnivam, ze dnesni student ma mnohem vice povinosti, ktere je
> treba delat na pocitaci nez tomu bylo v tve dobe. Ja stravim u PC
> mnohem vice casu nez na prednaskach a to proste proto, ze temr
> polovina meho hodnoceni je odvisla od toho co v tom PC vyplodim.

No ale to je dobre, ne?

> ano toto je legitmni moznost, ale ne vzdy to jde. Spravnejsi cestu
> bych videl v tom, ze by sutdent mel povinost, aby jeho produkt
> fungoval na skolnim pocitaci (tak to treba u nas nastesti je) a
> nebyl vazan na konkretni program (jak to ma napr draha polovicka).
> Proste by jsi to student udelal doma na linuxu a pak by videl jestli
> to funguje nebo ne a podle toho by se zaridil, ale nemel by povinost
> odevzdat to v tom ci onom programu.

Tak proste skola to chce asi mit v nejakem jednotnem formatu, pripadne
to chce nejak dal automatizovane zpracovat. Nejaky duvod to asi bude
mit. A samozrejme i ten kospirativni :-)))

> Protoze v DOSu uz nevytvorite to, co bylo pro danou prezentaci
> potrebne, kdezto v tomto konkretnim pripade v PDF ano.

V konkretnim pripade? Takze pripoustis, ze v jinem ne? Tak asi ta
zenska dela stovky prezentaci v Power Pointu, ma vsechny prezentace v
tom. Tak jednou nevyuzila vsech moznosti...

> a proto neni duvod nutit powerpoint, ke ho neni treba. A protoze s
> otevrenim souboru v PDF neni problem nikde a vzdy vypada temer
> stejne.

Ja tu ted otevrel PDF od kolegy Ladmana, co poslal odkazem, a tam
vlevo v zalozkach je spatne diakritika.

No je problem s otevrenim PDF na DOSu treba.

> Ale nenutila vam typ toho pera. Pokud se vam dobre rysovalo s typem
> A, pak jste si s nim mohl rysovat. Dulezite bylo, jak vypadal
> vysledny produkt.

To ne, ale ja bych chtel typ fixa :-)

> A vis co ja dam za papir a toner kdyz to tisknu, abych se NEMUSEL
> ucit z monitoru? A to se mi jeste casto stava, ze to ani vytisknout
> nejde. Jde o to, ze skola ve spouste rpipadu ani nenabizi moznost si
> ty scripta koupit, protoze jsou v elektronicke podobe a nikdo je v
> tistene neprodava. Navic ne vsechno jsou to scripta, casto jsou to
> slajdy v pdf nebo v powerpointu (podle ucitele a skoly). A ja jen
> rikam, ze by melo byt umozneno, aby si studenti sami zvolili, jaky s
> ekvivalentnich nastroju pouziji.

Ale jo, ja to chapu, ze to tak myslis. Ja ti rozumim, co chces rict.
Jen s tebou diskutuji, ze ja si to nemyslim. Ja mam na to jiny nazor.
Beru, ze by bylo dobre, kdyby si student mohl leccos sam zvolit, ale
holt to nekdo rozhodl za nej. Kdyby si mohl volit tohle, tak by se
zase naslo neco jineho, co by stejne nekdo rozhodl za nej.

Koneckoncu je tu jeste volba odjet studovat nekam do ciziny, kde se to
treba zvolit da :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem