Re: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Galloth lordgalloth@gmail.com
Neděle Únor 3 22:55:40 CET 2008

3.2.08, Petr Zahradnik <clexpert@clexpert.cz>:
> [...]
> bylo vyuzito? Kdyz to potrebuji nejak unifikovat? Automatizovat? Aby
> to bylo nejake podobne, aby to melo nejakou kulturu?
>
> Mas k dispozici pocitace ve skole, muzes si to tam napsat. Nebo napsat
> doma v MS-DOSu v Text602 a pak prines do skoly na diskete a prevedes
> si to na skolnim pocitaci do Wordu.

> Ale proc by to tak meli delat? Oni prece ty prostredky poskytuji. Se
> mnou se take nikdo nebavil a nemohl jsem si ani prinest disketu.
> Dostal jsem jmeno/heslo do saloveho pocitace, prisel k terminalu,
> soubory se mi ukladaly do uloziste saloveho pocitace. Nemohl jsem ani
Meli by to delat protoze jsou akademicka obec. To je ten rozdil mezi
firmou a akademickou pudou, alespon tak jak ho vnimam ja.  Skola by me
mela naucit jak problem resit a ne mne fixovat na nejaky konkretni
nastroj.
Ja se domnivam, ze dnesni student ma mnohem vice povinosti, ktere je
treba delat na pocitaci nez tomu bylo v tve dobe. Ja stravim u PC
mnohem vice casu nez na prednaskach a to proste proto, ze temr
polovina meho hodnoceni je odvisla od toho co v tom PC vyplodim.

> Dneska jsou snad studenti tak zhyckani, ze si musi delat vsechnu praci
> doma na linuxu a nejsou ochotni ani sednout ve skole k nejakemu
> pocitaci a ten prevod si tam udelat?

ano toto je legitmni moznost, ale ne vzdy to jde. Spravnejsi cestu
bych videl v tom, ze by sutdent mel povinost, aby jeho produkt
fungoval na skolnim pocitaci (tak to treba u nas nastesti je) a nebyl
vazan na konkretni program (jak to ma napr draha polovicka). Proste by
jsi to student udelal doma na linuxu a pak by videl jestli to funguje
nebo ne a podle toho by se zaridil, ale nemel by povinost odevzdat to
v tom ci onom programu.

> Nejde o behajiciho kralicka, ale o postupne zobrazovani ruznych
> objektu, jejich mizeni, ruzne zvyraznovani. PowerPoint ma proste ruzne
> ficury pro prezentace, neni to dokument typu PDF.

> Pak ovsem proc PDF? TXT dokument bez diakritiky ma jeste lepsi
> vlastnosti. Ten se precte i v DOSu.
Protoze v DOSu uz nevytvorite to, co bylo pro danou prezentaci
potrebne, kdezto v tomto konkretnim pripade v PDF ano. a proto neni
duvod nutit powerpoint, ke ho neni treba. A protoze s otevrenim
souboru v PDF neni problem nikde a vzdy vypada temer stejne.

> Windows plus Office pro studenty, to je par tisic korun. Jako
> investice do vzdelani je to prd. Me napriklad nutili koupit si
> rysovaci pera a rysovat tusi. Pritom fixa by vysla levneji. Nemam rad
> tus, ale musel jsem. Skola me nutila. Take prkno a priloznik jsem si
> musel tenkrat koupit. Sablonky... A pritom technicke kresleni jsme
> meli myslim jen jeden rok.
Ale nenutila vam typ toho pera. Pokud se vam dobre rysovalo s typem A,
pak jste si s nim mohl rysovat. Dulezite bylo, jak vypadal vysledny
produkt.

> Dneska ti studenti jsou hrozne nevdecni, muzou pouzivat pocitace a
> jeste se cukaji :-)
>
> Kdyz se ten moderni student uci z monitoru, to znamena, ze si nemusi
> kupovat skripta a knihy? Vis, co ja za ta skripta tenkrat dal? To jsem
> si musel koupit. Takze moderni student na vsem usetri a muze si koupit
> Windows. Aspon si koupi neco uzitecneho, ja pak ta skripta vyhodil.

A vis co ja dam za papir a toner kdyz to tisknu, abych se NEMUSEL ucit
z monitoru? A to se mi jeste casto stava, ze to ani vytisknout nejde.
Jde o to, ze skola ve spouste rpipadu ani nenabizi moznost si ty
scripta koupit, protoze jsou v elektronicke podobe a nikdo je v
tistene neprodava. Navic ne vsechno jsou to scripta, casto jsou to
slajdy v pdf nebo v powerpointu (podle ucitele a skoly). A ja jen
rikam, ze by melo byt umozneno, aby si studenti sami zvolili, jaky s
ekvivalentnich nastroju pouziji.