Tiskárna Canon IP4200 a zkusenosti

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Prosinec 2 12:35:58 CET 2008

> Na toto fakt neodpoviem. Vy jednoducho potrebujete pokryt plochy
> atramentom. Cim ho bude viac, tym to bude drahsie. Rozdiely mozu byt
> znacne aj pri "standardnych" obrazkoch. Ked budete potrebovat usetrit,
> budete fotit nevesty na snehu. Po financnej krize to budu aj cernosi v
> tunely a vselijaky farebny cirkusovy pajacikovia. Je to jedno v akej
> farbe. Cena je rovnaka. (myslim cierna je na tom cenovo lepsie)
> Neviem o tom, ze by nejaky soft poskytoval info o zastupeni
> jednotlivych farebnych zloziek. Urcitu predstavu by vam asi dal histogram
> farebnych vytazkov.
Bohuzel histogram nic neresi - tim muzu porovnat dva obrazky mezi sebou
- to kolik inkoustu na to ale naplive ta ktera tiskarna se nedozvim,
protoze neznam algoritmus a to jakym zpusobem tak tiskarna tu barvu
namicha a kolik bude potrebovat inkoustu na tu sytost v danem miste obrazku.

> Preto sa robi vytaznost naplni pri nejakom pokryti. Obvykle to byva
> pri 5%, alebo 3,5% kryti. Toto je dobre na porovnanie dvoch vyrobkov
> medzi sebou. Info o cene fotografie vam to neda. Ta moze mat 30% 40%
> 60% ...

Tohle mi ale prijde u specialni tiskarny pouze na fotky jako trosku
nefer. Prislo by mi vic nez uzitecne mit nejaky SW od Epsonu, ktery
provede prakticky to same co provede cely retezec driver-tiskarna a
spocita spotrebu inkoustu. 5% pokryti je mi na ...

> Prach je tam hlavne z okolia. Kvalitne papiere neprasia. Dostane sa
> tam hlavne cestou posuvu papiera zo zadneho sikmeho zasobnika. Mnohe
> modely sa daju celkom slusne pozatvarat roznymi krytmi, co zamedzi
> pristupu prachu, ked masinka odpociva. Takym peknym "podavacom prachu"
> k tlacovej hlave je list papiera v zadnom zasobniku. Ten list tam
> povedzme tyzden zbiera sadajuci prach a potom si ho podanim papiera
> krasne vtiahne priamo k hlave. :-)
To celkem chapu, ale neni mi jasne podle ceho se tiskarna orientuje, ze
je treba cistit. Jak to fyzicky pozna?

> Dalsou pohromou su vseliake atramenty. Maju ine vlastnosti, ktore sa
> negativne prejavuju aj na cistiacom mechanizme tlaciarne. Ide hlavne o
> to, ze sa na stierke hlavy vytvori "maglajz" z inak odtekajuceho, ci
> inak zaschynajuceho atramentu. Cistiaca stierka zmeni porom svoju
> funkciu na spiniacu stierku. Z toho potom vznikaju famy o zasychani
> atramentu...
> ... ale to je ina kapitola
Tohle chapu. Pracuji v tiskovem centru a vim co dokaze i originalni
inkoust. Nebo toner. ;-)

> [...]
> nastroji a to vyzaduje aj adekvatne znalosti. Tie nenajdete na webe v
> technickych parametroch pretkanych marketingovymi zvastami. :-)
> Ide tu o znalosti color managementu. O nom mozete viest siahodlhe
> debaty s tlaciarmi, fotografmi, vyrobcami tlaciarni, atramentu, papiera...
> Ani ja nie som odbornik na color management. Nejake zakladne znalosti
> mam, tak sa vam pokusim vytiahnut hlavne rozdiely.
  >
> Myslim, ze na beznu tlac amaterskych fotografii plne postacuje dye
> atrament Claria. Ten vsak nenajdete u vacsich formatov a vy ste sa asi

No zameril - vychazim z toho na co to chci - chci na tom delat fotky na
zed. Tam v podstate to nejmensi pouzitelne je A4 a neni to nic moc.
Optimum je ten A3. Tam toho uz moc na vyber neni.

> Je to naozaj siroka tema. Teraz som to po sebe precital a vobec nie
> som spokojny. Nie vsetko som jasne spomenul, lebo sa mi to zda
> samozrejme. Tak sa na vsetko nejasne pytajte.

Ja verim, ze vsechny tri vyse zminene tiskarny mne pravdepodobne
kvalitou tisku uspokoji. Bohuzel nejsem schopen se dobrat toho na kolik
mne vyjde ta A3 - nemam stale predstavu ani radovou (vytisknu 5ks A3,
nebo 20ks nebo 100ks nebo 500ks). Je mi jasne, ze fotolab vyjde levneji,
ale je to pro mne nepohodlne - ted zbyva jen urcit kolik me ta lenost
bude stat.

Radek Vicek