Re: Tiskárna Canon IP4200 a zkusenosti

Ivan Kiss Ivan.Kiss@Novohrad.sk
Úterý Prosinec 2 15:57:38 CET 2008

R> Bohuzel histogram nic neresi - tim muzu porovnat dva obrazky mezi sebou
R> - to kolik inkoustu na to ale naplive ta ktera tiskarna se nedozvim,
R> protoze neznam algoritmus a to jakym zpusobem tak tiskarna tu barvu
R> namicha a kolik bude potrebovat inkoustu na tu sytost v danem miste obrazku.

Oponoval by som v pohlade na ten histogram, ale nebudem to rozpitvavat. Bol to
len moj okamzity pohlad na vec a teraz sa nemam cas tym zaoberat a pravdu
povediac, ani sa mi nechce. Urcite to len histogram a trojclenka neriesi. :-)

R> Tohle mi ale prijde u specialni tiskarny pouze na fotky jako trosku
R> nefer. Prislo by mi vic nez uzitecne mit nejaky SW od Epsonu, ktery
R> provede prakticky to same co provede cely retezec driver-tiskarna a
R> spocita spotrebu inkoustu. 5% pokryti je mi na ...

Specialna tlaciaren na fotky sa specialne zaobera ich kvalitou. :-)
Nie je to produkcna tlaciaren, aby takto prisne strazila ekonomiku.
Ani velkoformatky to takto nestrazia.
Preco vam je 5% na ... ??? Je to referancna hodnota, ktoru uz viete dat do
trojclenky.
Vyrobca auta vam tiez nepovie, kolko to zozere z Brna do Prahy. Tiez ma akesi
normy pre meranie spotreby.

R> To celkem chapu, ale neni mi jasne podle ceho se tiskarna orientuje, ze
R> je treba cistit. Jak to fyzicky pozna?

Je viac rieseni:
1. Tlaciaren to nezisti nijako. Uzivatel v pripade problemu, alebo preventivne
vytlaci test trysiek. Je to kontrolny obrazec, kde vidite ci nejaka tryska
netlaci, pripadne tlaci zle. (tlaci zle = necistota je na okraji trysky, co ma
za nasledok deformovanie drahy kvapky, ta potom nedopadne kde ma ..)

2. Tlaciaren tlaci kontrolny obrazec, ktory sama opticky snima a tak detekuje
funkcnost jednotlivych trysiek.

3. Tlacova hlava ma nejaky elekticky potencial. Vytreknuta kvapka ma teda nejaky
naboj. Kvapka dopada na specialny zberac, kde sa vyhodnocuje prijaty el. naboj.
Takto sa da detekovat funkcnost aj pocas tlace.

4. Vystrekovane kvapky su detekovane optozavorou. (tento princip sa uz nepouziva)

Vami uvazovane tlaciarne to riesia metodami 1. a 2. (uzivatelom volitelne)

R> Ja verim, ze vsechny tri vyse zminene tiskarny mne pravdepodobne
R> kvalitou tisku uspokoji.

No nehovorili o zdroji fotografii. Pre data z bezneho digitalu to fakt nemusime
riesit. Ak by som mal spickovy fotak, tak volim R2880. Inak je to jedno.
:-)

R> Bohuzel nejsem schopen se dobrat toho na kolik
R> mne vyjde ta A3 - nemam stale predstavu ani radovou (vytisknu 5ks A3,
R> nebo 20ks nebo 100ks nebo 500ks). Je mi jasne, ze fotolab vyjde levneji,
R> ale je to pro mne nepohodlne - ted zbyva jen urcit kolik me ta lenost
R> bude stat.

Ale. Ked mate napriklad 5% referenciu, tak nemozete lietat medzi 20 a 500ks.
Nebudete tlacit ziadnou farbou viac ako 100%. Ak by ste tlacili kazdou farbou
100%, tak budete mat viac ako dvakrat ciernu fotku:
- 100% ciernej = cela cierna fotka
- 100% cyan + 100% magenta + 100% yellow = opat cela cierna fotka
to je dvakrat uplne cierna fotka a este su tam tie dalsie atramenty, takze
ratjte k cernote este nieco navyse.