Tiskárna Canon IP4200 a zkusenosti

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Prosinec 1 15:38:52 CET 2008

Ivan Kiss napsal(a):
> To som nikdy netrvrdil :-)
No ale skoro to tak vypadalo ;-)))

> Nevidim v tom problem, je to proste fakt. Preto som pouzil slovko predstavu. :-)
> Tam vidite, ako to bolo testovane.
> Aku odpoved ste ocakavali od pana Zahradnika? Realna vytaznost je zavisla od
> realneho krytia. Povedzte mi, ake krytie maju vase fotky a ja vam poviem
> vytaznost.

Jakou odpoved? Zajima me vyteznost na fotografie v te nejlepsi kvalite
co se da tisknout - fotky pujdou vetsinou pod sklo a na zed. Pokryti
rict nejsem schopny - ale rozhodne nefotim monotemata (je mi jasne, ze
kdyz budu fotit jen hory, ze bude vysoka spotreba inkoustu na sytou
modrou) - fotim hodne prirodu (od makra po klasickou krajinu) a
samozrejme portrety (spis babickam - nam deti doma po zdech nevisi -
staci ty v realu). Predpokladam tedy nejake standardni vyuziti barev,
ktere tiskne vetsina lidi co foti. Nic nez fotky se na tom tisknout nebudou.
Zajimala by me tedy predevsim cena prumerne fotky A5, A4 a A3. Tu
prumernost si predstavuji jako nahodny vyber z nejake DB fotek. Neco
takoveho by mi reklo mnohem vic nez to co je uvedeno na webu Epsonu - ja
totiz nejsem schopny (nebo nevim jak) to pokryti zjistit. Da se to nejak
dopredu urcit z fotek co mam doma? Rekl bych ze asi ne, to bude souviset
s postprocesingem, ktery dela SW a FW tiskarny.

> Problem je v niecom inom. Atramentovy system je citlivy na necistoty (prach +
> atrament = problem). Hlava sa cisti vlastnym atramentom, takze pokial je
> tlaciaren v nevhodnom prostredi, moze sa v extremnom pripade na cistenie pouzit
> viac atramentu, ako na samotnu tlac.
A ten prach se dostane kam a odkud? Myslite prach z papiru? Ta tiskarna
nejak indikuje, ze ma ucpanou trysku a pak zacne cistit? Nebo je to
automaticke pred kazdym tiskem? Me nedela problem treba tisknout jednou
za mesic vsechno najednou co si kdo naporoucel. Tiskarna sice nevim kde
bude (je to docela macek), ale ten prach by se dal eliminovat.

> PS: Pracujem pre firmu EPSON, preto ma mozete obvinit zo zaujatosti. :-)

Proc bych mel, ja jsem vicemene pro tu Epsonku rozhodly, jen nevim
presne jakou a z tech informaci na ofiko webu je to lusteni z kristalove
koule. Jak R2880 tak R2400 a i R1900 pouzivaji 8 barev, kazda jiny, ale
kazdy poskytuje "dokonaly tisk na cely zivot". Jake jsou mezi nimi
rozdily, ale zjistit tezko.