Re: Lapač hmyzu

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Srpen 22 21:53:21 CEST 2008

>>>>> srsen je totiz chranena ;-)
>>>>
>>>> Vazne? To je sila, kdo tohle vymysli...
>
>>> Co je na tom tak divnýho?
>
>> No takove ohavne a nebezpecne zvire...

No to bude tím, že nejsou zákonem chráněná jen hezká a bezpečná
zvířata ;-) Ta "ohavnost" je navíc hodně subjektivní pojem.

Vemte si třeba takovou zmiji, ta je ještě nebezpečnější než sršeň. A
přece je chráněná, mj. taky proto, že ji lidi dlouho nesmyslně
pronásledovali. Lidi jsou ale blbí a jsou schopný zabít i nejedovatou
užovku jenom proto, že je to had.

BTW sršní jed je méně toxický než jed včely. Navíc sršně nejsou
zdaleka tak útočný jako vosy a ani nejsou tak votravný. Tudle jsme
byli v Loučni na zámku a tam bylo nějakejch vos, měli tam stánek, kde
prodávali nějaký koláče, vosy po nich lezly a když jsme si jeden
koupili, tak kolem nás pořád lítaly a jedna pořád přistávala na tom
koláči, přestože z něj Dana pořád ukusovala. Nikdy jsem si nevšim, že
by tohle dělaly sršně. Možná to je i tim, že jich neni zdaleka tolik.
Ale bude to taky tím, že se člověku celkem vyhejbaj. No a z vlastní
zkušenosti můžu říct, že vosa mě štípla několikrát, sršeň ani jednou.
Já bych teda sršeň nepovažoval za nebezpečný zvíře.

A zajímavost na konec: sršeň je prý schopná za hodinu ulovit až pět much.

P.K.