Re: Lapač hmyzu

Bitovod hw@prelude.cz
Pátek Srpen 22 22:12:09 CEST 2008

Muj vztah k srsnum je malicko poznamenany zazitkem, ktery vychazi z osobni
zkusenosti, a opravdu nechapu, proc jsou ty potvory chranene. Ze zerou
mouchy je sice fajn, ale ja jsem si onehda jako moucha moc nepripadal.

Pote, co mi prozkoumal triko, tak se do nej nejak zamotal, to ho nastvalo,
usoudil, ze je cas na zihadlo, aplikoval ho a v klidu odletel. Bylo to nekde
u benzinky na D5, jel jsem az k Rozvadovu a mel jsem se vracet v noci (cesta
na kseft), mne prakticky ochrnula prava polovina tela a rana skoro dva
mesice do hloubky hnisala - a to na vceli, vosi ci cmelaci jed opravdu
alergicky nejsem. Jak se s tim cely den ridilo asi nemusim dlouze popisovat,
jen dekuji sve pritelkyni, ze si do naseho tanku prosadila automatickou
oprevodovku, bez ni bych u te benzinky dva dny stanoval...

Prijemny zazitek, ktery vrele doporucuji vsem zelenym ochrancum. Konec
koncu - kdyby je okusoval ten drive zmineny medved, take by asi zmenili
nazor na ochranu toho konkretniho kusu :)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, August 22, 2008 9:53 PM
Subject: Re: Lapač hmyzu

>>>>> srsen je totiz chranena ;-)
>>>>
>>>> Vazne? To je sila, kdo tohle vymysli...
>
>>> Co je na tom tak divnýho?
>
>> No takove ohavne a nebezpecne zvire...

No to bude tím, že nejsou zákonem chráněná jen hezká a bezpečná
zvířata ;-) Ta "ohavnost" je navíc hodně subjektivní pojem.

Vemte si třeba takovou zmiji, ta je ještě nebezpečnější než sršeň. A
přece je chráněná, mj. taky proto, že ji lidi dlouho nesmyslně
pronásledovali. Lidi jsou ale blbí a jsou schopný zabít i nejedovatou
užovku jenom proto, že je to had.

BTW sršní jed je méně toxický než jed včely. Navíc sršně nejsou
zdaleka tak útočný jako vosy a ani nejsou tak votravný. Tudle jsme
byli v Loučni na zámku a tam bylo nějakejch vos, měli tam stánek, kde
prodávali nějaký koláče, vosy po nich lezly a když jsme si jeden
koupili, tak kolem nás pořád lítaly a jedna pořád přistávala na tom
koláči, přestože z něj Dana pořád ukusovala. Nikdy jsem si nevšim, že
by tohle dělaly sršně. Možná to je i tim, že jich neni zdaleka tolik.
Ale bude to taky tím, že se člověku celkem vyhejbaj. No a z vlastní
zkušenosti můžu říct, že vosa mě štípla několikrát, sršeň ani jednou.
Já bych teda sršeň nepovažoval za nebezpečný zvíře.

A zajímavost na konec: sršeň je prý schopná za hodinu ulovit až pět much.

P.K.