35 rokov - porovnanie procesorov

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Srpen 5 09:51:59 CEST 2008

>myslim ze uz skusali aj rezanie tej salamy protonovym alebo ionovym
>lucom, pokusy boli celkom uspesne a podarilo sa vyrobit placky vyrazne
>tensie ako pomocou pilky. Nevidel si o tom nieco?

... este som sa zamyslel ;-) a znie mi to skor ako nie pokus o tensiu salamu, ale skor usetrit na tom bruseni a lesteni...

Inak kremikovy substrat sa vseobecne poklada za relativne lacnu zalezitost a nezvykne sa nim vyraznejsie setrit, aj ked su vynimky. Teraz co je hit SOI (kremik na izolante) - tam sa vlastne narastie epitaxna vrstva, nalepi sa to tou epitaxnou vrstvou na tu izolacnu podlozku, a potom sa cely povodny substrat odlepta - tak o tom som cital ze sa pokusaju "zachranit" ten substrat tak, ze pod epitaxnu vrstvu najprv narastu nejaky maglajz co sa da selektivne odleptat od kremika. Ale toto je ozaj hitech o com sa vela podrobnosti nezvykne zverejnovat, len vselijake vagne "novinarske" informacie.

Este ma vcera vecer v suvislosti s tou fotkou (mimochodom, na tu velkost dost mizernou, v tom muzeu vo vseobecnosti sa spravaju dost neuctivo k vlastnym produktom) napadlo take porovnanie, ze kolko stal u intela kremik vtedy a dnes... oba cipy su okolo $100, pricom tie peniaze pred tymi 35 rokmi mali trocha vyssiu hodnotu a ten pentiovy cip je predsalen o nieco vacsi, takze ten kremik u nich zlacnel tak 5-10 krat... ;-) (samozrejme je to blbost takto porovnavat).

Ta 4004 bola robena 10um technologiou a je na nej asi 2300 tranzistorov; na tom pentiu je niekolko stoviek milionov tranzistorov a je robeny nejakou 65nm technologiou alebo tak nejak.

wek