35 rokov - porovnanie procesorov

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Srpen 5 09:32:14 CEST 2008

Nie nepocul som o tom ale ja som uz tiez uplne mimo obraz.

Je to tak ako PK pise, wafery sa stencuju ako uplne posledny technologicky krok pred delenim.
V "mojich" casoch sa diskutoval prechod 6"->8" a hovorilo sa, ze tych cca pol milimetra je uz pre tych 8" malo, lebo sa lahko lamu. Monokrystaly sa vo vseobecnosti velmi radi lamu, lebo staci malinka trhlina na hrane a pozdlz tych dokonalych krystalografickych rovin to okamzite praskne. Rucna manipula s tymi 12" je uz takmer uplne vylucena; a to nielen kvoli krehkosti, ale aj kvoli "ergonomii" - ked to koleso drzis zvisle (aby neprasklo) v nejakej normalnej vyske, tak uz zakryva vyhlad... navyse zasobnik (20-30 waferov) 12" vazi vraj okolo 10 kil, to je uz tiez celkom vazna vec.

wek