[OT] Stare a nove fotaky (bylo Redukcni tubus na fotak Canon)

Du šan Dolež al duffa@inMail.cz
Úterý Duben 29 21:52:14 CEST 2008

Ale jo, jenze to jsou prave ty jablka a hrusky, srovnavate "moznosti manualniho ostreni" u MF(!) fotaku s moznosti manualniho ostreni u autofocusoveho fotaku. Aniz bych chtel ty nove fotaky nejak vynaset do nebes, tak je to proste vuci tem novym fotakum nefer srovnani Klidne to pak muzete otocit a rict, ze automaticke ostreni stareho MF fotaku za 150 tisic nesaha tomu nejlevnejsimu novemu AF fotaku ani po spinu na ponozce :-D

Ja sam dost fotim makro a i kdyz mam makroobjektiv tak skoro vyhradne u makra ostrim manualne, ale i tak to manualni ostreni pouziju mozna v 20% pripadu, jinak pouzivam AF. A spousta lidi manualne neostri vubec nebo minimalne, tak proc by tam mel byt klin a mikroprisma kdyz to v tom hledacku prece jenom docela rusi?

Ono ja nerikam ze ta Praktica je spatna, to vubec ne, koneckoncu jsem docela dlouho s tatovou prakticou fotil (jeste relativne nedavno), i kdyz tedy na druhou stranu skoro vsechny tehdejsi fotaky byly lepsi, at uz fotaky pozdejsi velke ctyrky (C, N, M, P) nebo spickove stroje Olympus OM, Contaxy, Leica R, a dalsi. At uz parametry, vybavenim, nebo spolehlivosti. A totez objektivy. Cimz nechci rict ze se tim neda udelat perfektni fotka. Da.

A jeste neco, i u toho manualniho ostreni jsou ty nove fotaky v necem lepsim, docela velky vyvoj prodelaly matnice, kdyz clovek vezme 20 let stary fotak a nejaky novy s laserem delanou matnici tak ta nova matnice je mnohem jasnejsi. Jina vec je velikost hledacku u DSLR s APS-C cipem, to je opravdu tragicke, ale to je dane hlavne velikosti toho cipu a tim padem matnice, hledacky modernich analogu nebo i FF digitalu jsou perfektni.

Dusan Dolezal

---- PĹŻvodnĂ­ zprĂĄva ----
Od koho: gatilo <gatilo@centrum.cz>
Komu: HW-news <hw-list@listhw.cz>
Datum: 29.4.2008 18:44:00
Předmět: Re: [OT] Redukcni tubus na fotak Canon

 29.4.2008, 18:33:47

Mate pravdu, to co mela BX20 je asi vhodnejsi nazyvat pomuckami nez
systemem. Ale nemyslĂ­m ze bych michal hrusky z jabkama. Proste
srovnavam moznosti manualniho ostreni u 20 let stare Praktiky a u
soudobych stroju. Ta Praktica z toho vychazi vyrazne lepe.
A ani duvody proc tomu tak je, jakkoliv jsou opodstatnele to nezmeni.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz