Diferencialni par na PCB

dejfson dejfson@gmail.com
Pátek Duben 25 13:34:00 CEST 2008

Otazka bokem - proc ten spoj musi silene obkrouzit celou desku a pak se
vratit temer na to same misto? Jakto ze se uprostred muze odbocit do
konvertoru na TTL? Mel jsem za to ze signal se muze odebirat jen na
konci vedeni u terminace.

Signal se nemusi odebirat na konci (jak by se jinak mohly vyrabet ruzne
industrialni backplany jako compactpci/vme?). Je potreba jenom zajistit aby
stub (viz google) z toho vedeni byl dostatecne kratky v porovnani s vlnovou
delkou a aby to co na to pripojujes melo vysokou impedanci (i na vysokych
frekvencich. Pokud neni, tak se davaji jeste do serie s tim svabem vpravo
nahore cca 470R odpory aby se ta impedance zvetsila). Jinak ten spoj je
kvuli mechanickemu provedeni karty. Ta cast co neni videt je SMA konektor s
bufferem ktery vede na osciloskop. Samozrejme takova vedeni nemohou byt
nikdy zapojena do hvezdy, vzdycky se musi tahnout pres vsechny receivery
kontinualne (stejne jako za starych casu BNC kabel na zasitovani pocitacu
:). To je ten duvod proc to vede pres celou desku.

Mohl bych jeste videt detail te terminace? Jestli to je na te spodni
strane, tak tam nevidim misto kde by se pripojoval druhy signal paru,
jsou tam jen videt plosky, nejspis prave na 4 terminacni odpory, ale
nevede to nikam.

ano, to je spravne. ten druhy signal neni vubec pripojeny. Je tam pouze z
'historickych' duvodu - tedy v predchozi verzi jsem vyuzival oba dva signaly
na PECL->TTL, pak jsem zjistil ze muj uzasny PECL->TTL nestiha nejak
prevadet a ze FPGA uz vubec nestiha prebirat signal, takze jsem modifikoval
zapojeni tak, ze pouzivam RS flipflop ktery nastavuju timhle signalem a
resetuju pres FPGA synchronnim ze 100MHz hodinama. Tento integrac co je tam
pripojeny je ECL RS flip-flop, kde jeden z tech signalu je pripojeny na CLK
toho obvodu. Vzhledem k tomu ze ten obvod nema diferencialni ECL CLK,
pouziva se jenom jeden signal. Ty ctyri placky u toho obvodu jsou terminacni
odpory ktere jsou na druhe strane propojene propojkama na 3V3 a GND ve
vnitrnich vrstvach

Jestli si spravne
pamatuju tak mensi prumer via = mensi indukcnost. Spravne? Proto jsi mi
rikal ze je mam prilis velke?

Rikal jsem velke protoze v pomeru k sile vedeni je to jako pest na oko.
Jinak s tou indukcnosti je to o dost slozitejsi,
viz:
http://belohrad.web.cern.ch/belohrad/01349962.pdf
(pozn: asi bych to nemel davat tak verejne kdyz je to placena sluzba, takze
to vecer smaznu)