Mereni vysky hladiny v nadrzi?

Alesu alesu@seznam.cz
Pátek Září 7 15:47:40 CEST 2007

Ultrazvukové měření je velice dobré, ale pro amatérskou konstrukci, pokud má
mít nějakou přesnost a stabilitu se to moc nehodí. Já jsem tento snímač
používal, jednalo se o nějaký starší francouzský průmyslový, kterému jsem
musel opravit zdrojovou část. Fungoval asi tři roky a pak zas odešel. Přešel
jsem tedy na to hydrostatické měření, viz můj minulý mejl, a to mě bezvadně
vyhovuje a dá se pořídit vlastní prací do 1kKč. Profi to stojí cca 10 kKč a
profi ultrazvuk tak 15 kKč.

Spp alesu

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Miroslav Sinko
Sent: Friday, September 07, 2007 3:39 PM
To: HW-news
Subject: Re: Mereni vysky hladiny v nadrzi?

Ine, mozno netradicne, riesenie by bolo merat dobu odozvy ultrazvuku.
Da sa dosiahnut presnost <1cm, s uvazenim teplotnej zmeny rychlosti zvuku.
Robil som nieco podobne v praci s AVR na 4MHz. Slo len o zistenie
pritomnosti, to overenie presnosti bolo len v ramci zaujmu pocas ladenia. Ak
ide len o priblizne urcenie vela vody/malo vody, tak vplyv teploty mozno
zanedbat. Ak o presny stav, tak treba teplomerne cidlo a prepocet podla
vzorca (linearna zavislost). Alebo mat 2 vysielace, s tym, ze jeden bude
merat vzdy rovnaku znamu vzdialenost.
Ak by bol problem s odrazivostou zvuku od vodnej hladiny (to som netestoval
:-), tak nechat na nej plavat kus polystyrenu..

miro