Mereni vysky hladiny v nadrzi?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Září 7 15:38:31 CEST 2007

Ine, mozno netradicne, riesenie by bolo merat dobu odozvy ultrazvuku.
Da sa dosiahnut presnost <1cm, s uvazenim teplotnej zmeny rychlosti
zvuku. Robil som nieco podobne v praci s AVR na 4MHz. Slo len o
zistenie pritomnosti, to overenie presnosti bolo len v ramci zaujmu
pocas ladenia. Ak ide len o priblizne urcenie vela vody/malo vody, tak
vplyv teploty mozno zanedbat. Ak o presny stav, tak treba teplomerne
cidlo a prepocet podla vzorca (linearna zavislost). Alebo mat 2
vysielace, s tym, ze jeden bude merat vzdy rovnaku znamu vzdialenost.
Ak by bol problem s odrazivostou zvuku od vodnej hladiny (to som
netestoval :-), tak nechat na nej plavat kus polystyrenu..

miro

--- Filip Kotoucek <filip.kotoucek@mpmedia.cz> wrote:

> co takhle klasickej merici potenciometr s lankem na bubinku a tezkym
> plovakem co hmotnosti prekona samonavijeni ale na hladine plave?
> prave mam na stole jedno zarizeni co ma takhle podle hladiny odesilat
> SMS

Park yourself in front of a world of choices in alternative vehicles. Visit the Yahoo! Auto Green Center.
http://autos.yahoo.com/green_center/