Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

Petr Simek psimek@jcu.cz
Sobota Listopad 17 21:37:24 CET 2007

On Sat, 17 Nov 2007, jan.kuba wrote:

> Jo tohle reseni se mi libi, nicmene opet to znamena postavit tam nejakou
> boudu byt minimalnich rozmeru...
> Taky si nedokazu dost dobre predstavit automaticky start pri -10 stupnich...
> Mame ve firme dieselagregat s autostartem pri vypadku site a  pri
> zkouskach se obcas stane, ze to nenaskoci. A to se tomu furt topi na 20
> stupnu , takze motor je relativne v teple.

No benzin by snad mohl chytat lip. Pokud 'nezvlhne' - zvlast ted ten
lihovy, pry se neda dlouho skladovat v nadrzi..

> Jinak by me zajimalo, jestli se vyrabi nejake male agregaty ( do 1kW ) s
> elektrickym  starterem.

Co jsem videl tak minimalne 8kW a vic. Ono se to tim starterem vybavuje
spis pro usnadneni natoceni aby se clovek nemusel drit, takze az ty vetsi
typy co se startuji ztuha.

Takze pro neco mensiho by jste to musel nejak ubastlit. Fakt je ze pro
zajisteni nejake slusne spolehlivosti by to stejne chtelo ridit nejakym
miniPC . V nastaveny cas by se to spinackama zaplo, miniPC by nabootovalo
zmerilo napeti aku a kdyz bude kolem 12V tak zacne startovat. Nejak
inteligentne a pokud se mu to po nekolika pokusech nepodari melo by pres
to APcko poslat email 'nestartuju - pojd si mne spravit'. Kdyz se
mu nastartovat povede tak nechat nabijet, pripadne samo ridit nabijeni
a kdyz skonci tak chcipnout generator a i vypnout samo sebe. Docela
pracicka..