Re: Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Neděle Listopad 18 00:53:06 CET 2007

A nešlo by to s pasivní retranslací pomocí dvou spojených antén?
----- Original Message -----
From: "jan.kuba" <jan.kuba@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, November 17, 2007 8:44 PM
Subject: Re: Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

Petr Zahradnik napsal(a):

>Puvodni zprava ze dne 16.11.2007 od jan.kuba:

>Ja bych navrhl dve reseni:
>
>a) Dat tam misto panelu za 10k radeji akumulatory za 10k, takze treba
>500 Ah, coz by melo vystacit na 2 mesice provozu. A jednou za dva
>mesice tam zajet tim traktorem to vsechno nabit.

Hm... to znamena postavit tam nějakou boudu, ty accu už budou trochu
větší, navíc by sady musely být 2x a vždy to vyměnit...
taky by byla drina to vymenovat. 12V/50Ah  vazi minimalne 20 kg  v
pripade 500Ah pocitam , ze pod 150kg to nebude.
Spis by se to muselo slozit z clanku po 2V i tak kazdy bude pekne tezky....

>b) Dat tam misto panelu za 10k radeji elektrocentralu za 10k, ktera by
>na nadrz 15 litru benzinu dodala pres 40 kWh. To znamena, ze by se
>mohla kazdy tyden automaticky spustit a dobit akumulator. Tech 15
>litru benzinu by vydrzelo tak rok a pul, pokud by ho nekdo neukradl.

Jo tohle reseni se mi libi, nicmene opet to znamena postavit tam nejakou
boudu byt minimalnich rozmeru...
Taky si nedokazu dost dobre predstavit automaticky start pri -10 stupnich...
Mame ve firme dieselagregat s autostartem pri vypadku site a  pri
zkouskach se obcas stane, ze to nenaskoci. A to se tomu furt topi na 20
stupnu , takze motor je relativne v teple.
Jinak by me zajimalo, jestli se vyrabi nejake male agregaty ( do 1kW ) s
elektrickym  starterem.

Kazdopadne asi nejprve zaexperimentuju s tim vetrem a uvidi se.