PIC32 - 32bit PIC

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Listopad 12 09:47:31 CET 2007

PICy maji hodne periferii proto u nich zustavam. Ale velkym kamenem urazu je externi pamet, u rady 18xx je pristup k ni pomaly (alespon v C). Na dalsi vetsi projekt je ale asi nepouziji. Spise jsem uvazoval o necem od Freescale nebo Zilogu. Prave na skoleni Freescal od Armu odrazovali. Pro dlouhodobou zpetnou kompatibilitu doporucuji ColdFire. Nebo pouziji maly pocitac. Pro aplikace kde je dostatek mista by taky mozna nebyla spatna univerzalni ridici jednotka. Jen by se menily vstupni a vystupni obvody, LCD, klavesnice a podobne.
Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: Jiri Bezstarosti
  To: HW-news
  Sent: Sunday, November 11, 2007 3:03 PM
  Subject: PIC32 - 32bit PIC

  Zdravim.

  Na strankach http://www.microchip.com/ se objevily 32bit PIC. Musim
  rict, ze trochu zavahali. Kdyz jsem dostal posledne pozvanku od jedne
  firmy na nejake skoleni ohledne Microchip produktu (asi potrebovali neco
  vysvetlit), napsal jsem, ze s dikem odmitam, jelikoz PIC rad pouzivam v
  jejich 8bit forme a za cenu tech vyssich si koupim radeji 32bit. Tohle
  museli ale vedet sami Microchipove, protoze vyvoj vzdycky nejaky cas
  trva a ted se konecne objevily 32bit PIC.

  No jsem zvedavej, ale prisli s tim trochu pozde. Myslim, ze nejsem
  jediny (jako ze ze mne toho moc nemaji, takze o mne nejde), koho ted
  budou muset hodne lakat zpet. Kdyz uz si clovek da tu praci zacit delat
  nektere veci s necim jinym, jako jsou v mem pripade ARM, kolik ma asi
  tak vule se nekam vracet. Navic ty ARM dela spousta vyrobcu a pod pojmem
  "more performance" jsem si zacal predstavovat neco s taktovanim nad
  150MHz ;). Co mne na tom laka je to, ze Microchip mel vzdycky slusne
  ADC, pameti, resetovace atp., takze by mohlo jit o slusne hracky. Ale na
  druhou stranu kdyz vidim, kolik umeli do nekterych PIC18 nasekat chyb
  ... fakt nevim. S ARM mam rozsah od malych lacinych hracicek bez OS, az
  po relativne nabouchane systemy s Linuxem, tak si tak rikam, jestli
  jeste nejake PIC32 vubec potrebuju ;).

  Jsem na rozpacich a asi s tim chvili pockam to vubec studovat, po hlave
  se do toho nepohrnu, specialne pokud chteji okolo 840 Euro za C
  kompilator, ktery mam v pripade ARMu zcela zdarma. Jo, rejzovat se muze,
  ale musim bejt prvni a ne lakat nekoho tim, ze si ma koupit kompilator.
  I kdyz maji i verzi pro studenty zdarma, ta je mi jako firme zrejme k
  nicemu a nemam moc chut se ucit neco, abych mohl zaplatit za neco, co
  mam ted pro ARM uplne zadarmo.

  Treba to bude tak dobre, ze se pokorne k Microchipum kvuli tomu vratim i
  pro neco jineho, nez ty 8bit PIC, ktere pouzivam stale, ale zatim to
  vidim trochu jinak.

  --
  Jiri Bezstarosti