PIC32 - 32bit PIC

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Neděle Listopad 11 15:03:54 CET 2007

Zdravim.

Na strankach http://www.microchip.com/ se objevily 32bit PIC. Musim
rict, ze trochu zavahali. Kdyz jsem dostal posledne pozvanku od jedne
firmy na nejake skoleni ohledne Microchip produktu (asi potrebovali neco
vysvetlit), napsal jsem, ze s dikem odmitam, jelikoz PIC rad pouzivam v
jejich 8bit forme a za cenu tech vyssich si koupim radeji 32bit. Tohle
museli ale vedet sami Microchipove, protoze vyvoj vzdycky nejaky cas
trva a ted se konecne objevily 32bit PIC.

No jsem zvedavej, ale prisli s tim trochu pozde. Myslim, ze nejsem
jediny (jako ze ze mne toho moc nemaji, takze o mne nejde), koho ted
budou muset hodne lakat zpet. Kdyz uz si clovek da tu praci zacit delat
nektere veci s necim jinym, jako jsou v mem pripade ARM, kolik ma asi
tak vule se nekam vracet. Navic ty ARM dela spousta vyrobcu a pod pojmem
"more performance" jsem si zacal predstavovat neco s taktovanim nad
150MHz ;). Co mne na tom laka je to, ze Microchip mel vzdycky slusne
ADC, pameti, resetovace atp., takze by mohlo jit o slusne hracky. Ale na
druhou stranu kdyz vidim, kolik umeli do nekterych PIC18 nasekat chyb
... fakt nevim. S ARM mam rozsah od malych lacinych hracicek bez OS, az
po relativne nabouchane systemy s Linuxem, tak si tak rikam, jestli
jeste nejake PIC32 vubec potrebuju ;).

Jsem na rozpacich a asi s tim chvili pockam to vubec studovat, po hlave
se do toho nepohrnu, specialne pokud chteji okolo 840 Euro za C
kompilator, ktery mam v pripade ARMu zcela zdarma. Jo, rejzovat se muze,
ale musim bejt prvni a ne lakat nekoho tim, ze si ma koupit kompilator.
I kdyz maji i verzi pro studenty zdarma, ta je mi jako firme zrejme k
nicemu a nemam moc chut se ucit neco, abych mohl zaplatit za neco, co
mam ted pro ARM uplne zadarmo.

Treba to bude tak dobre, ze se pokorne k Microchipum kvuli tomu vratim i
pro neco jineho, nez ty 8bit PIC, ktere pouzivam stale, ale zatim to
vidim trochu jinak.

--
Jiri Bezstarosti