stari elektroniky a baterek

Saša Svobodová sasa.svobodova@centrum.cz
Pátek Květen 11 00:08:59 CEST 2007


Hezký den,

    odpovídáte si sám. Náš KOMPAS funguje spolehlivě (ťuk ťuk ťuk) jen 
občas nějaká blbina, ale jinak pohoda. A když se něco potentočkuje, dá 
se jezdit na ruční provoz  a nebo pak na nouzový provoz. Systém s tím 
počítá.

    ESA co je jen o pár set metrů dál je samý počítač, sítě, optické 
kabely ... a furt to zlobí, furt něco nefunguje a jezdí na to servis. 
Když se jednou porouchal adaptér od switche spojující záložní a hlavní 
počítače, tak se nejezdilo na celém nádraží. Systém nemá možnost 
nouzového či ručního provozu ...

    Rozhlasová ústředna funguje už desítky roků bez potíží, teďka k nim 
dodělali nějaké "trajborty" tomu říkají a je to furt zaseknuté nebo 
jinak porouchané ...

    Nové závorové systémy hlídají všechno možné. A pak se sveze pavouk 
na pavučině a zastíní optické čidlo, následně se vyhlásí poplach protože 
"nesvítí" žárovky (a je jedno že proudová relé jsou natažená). Nebo 
foukne vítr a padající břevno se o sekundu zpozdí, výsledek - porucha na 
závorách, a nastane "padák" návěstidla se přepnou na "Stůj" a podobně.

    Jde o to, že systémy na dráze rozhodují o životě a smrti 
cestujících. Zní to dosti drasticky, ale je to tak. Popravdě více věřím 
elektomechanice co má část systému vz. 1890 či AŽD71 než těm novým 
počítačovým systémům. A FRB konektory jsou jedny z nejlepších co znám, 
až na pár much co mají.

Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje


					Saša K. Svobodová



*****************************************************************

          web: http://www.sasa.monty.cz

         mail: sasa (tečka) svobodova (zavináč) centrum.cz
 mobilni mail: svobodova (tečka) sasa (zavináč) vodafonemail.cz

          ICQ:  260 344 186

*****************************************************************



Vlada Andel napsal(a):
> Dnes jsem byl v plzenskem depu a taky jsem zabloudil do jejich elektronicke 
> dilny. Meli tam nastosovane jakesi desky jeste s FRB konektorama, podle 
> vzhledu to vypadalo na "poctivou" predrevolucni vyrobu. Tak me napadlo - ze 
> se v kosmickem prostoru pohybuji sondy s 30 let starou elektronikou, no co 
> se da delat kdyz to jinak nejde. Dalsi, modernejsi by se do toho mista 
> dostaly zas az za 30 let. Ale proc tohle jezdi na lokomotivach a mozna to 
> rozhoduje i o nasi bezpecnosti? Nema to takhle nahodou uz na sebe davno 
> vydelano? V baterkarne jsem se ptal na zivotnost NiCd baterek. Pred 5 lety 
> vyhazovali clanky vyrobene v roce 1970. To v tezkem draznim provozu povazuju 
> opravdu za uspech. Ostatne i ja ve sklepe, kam neni zavedena elektrika, 
> svitim z 20 let starych NiCd baterek (10x KPL24). Jednou za 1/4 roku nabiju, 
> tak po 5 letech menim louh a jinak se nestaram.
> Andel




Další informace o konferenci Hw-list