stari elektroniky a baterek
Saša Svobodová
sasa.svobodova@centrum.cz
Pátek Květen 11 00:08:59 CEST 2007
Hezký den,
odpovídáte si sám. Náš KOMPAS funguje spolehlivě (ťuk ťuk ťuk) jen
občas nějaká blbina, ale jinak pohoda. A když se něco potentočkuje, dá
se jezdit na ruční provoz a nebo pak na nouzový provoz. Systém s tím
počítá.
ESA co je jen o pár set metrů dál je samý počítač, sítě, optické
kabely ... a furt to zlobí, furt něco nefunguje a jezdí na to servis.
Když se jednou porouchal adaptér od switche spojující záložní a hlavní
počítače, tak se nejezdilo na celém nádraží. Systém nemá možnost
nouzového či ručního provozu ...
Rozhlasová ústředna funguje už desítky roků bez potíží, teďka k nim
dodělali nějaké "trajborty" tomu říkají a je to furt zaseknuté nebo
jinak porouchané ...
Nové závorové systémy hlídají všechno možné. A pak se sveze pavouk
na pavučině a zastíní optické čidlo, následně se vyhlásí poplach protože
"nesvítí" žárovky (a je jedno že proudová relé jsou natažená). Nebo
foukne vítr a padající břevno se o sekundu zpozdí, výsledek - porucha na
závorách, a nastane "padák" návěstidla se přepnou na "Stůj" a podobně.
Jde o to, že systémy na dráze rozhodují o životě a smrti
cestujících. Zní to dosti drasticky, ale je to tak. Popravdě více věřím
elektomechanice co má část systému vz. 1890 či AŽD71 než těm novým
počítačovým systémům. A FRB konektory jsou jedny z nejlepších co znám,
až na pár much co mají.
Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje
Saša K. Svobodová
*****************************************************************
web: http://www.sasa.monty.cz
mail: sasa (tečka) svobodova (zavináč) centrum.cz
mobilni mail: svobodova (tečka) sasa (zavináč) vodafonemail.cz
ICQ: 260 344 186
*****************************************************************
Vlada Andel napsal(a):
> Dnes jsem byl v plzenskem depu a taky jsem zabloudil do jejich elektronicke
> dilny. Meli tam nastosovane jakesi desky jeste s FRB konektorama, podle
> vzhledu to vypadalo na "poctivou" predrevolucni vyrobu. Tak me napadlo - ze
> se v kosmickem prostoru pohybuji sondy s 30 let starou elektronikou, no co
> se da delat kdyz to jinak nejde. Dalsi, modernejsi by se do toho mista
> dostaly zas az za 30 let. Ale proc tohle jezdi na lokomotivach a mozna to
> rozhoduje i o nasi bezpecnosti? Nema to takhle nahodou uz na sebe davno
> vydelano? V baterkarne jsem se ptal na zivotnost NiCd baterek. Pred 5 lety
> vyhazovali clanky vyrobene v roce 1970. To v tezkem draznim provozu povazuju
> opravdu za uspech. Ostatne i ja ve sklepe, kam neni zavedena elektrika,
> svitim z 20 let starych NiCd baterek (10x KPL24). Jednou za 1/4 roku nabiju,
> tak po 5 letech menim louh a jinak se nestaram.
> Andel
Další informace o konferenci Hw-list