stari elektroniky a baterek

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Čtvrtek Květen 10 23:49:50 CEST 2007

Dnes jsem byl v plzenskem depu a taky jsem zabloudil do jejich elektronicke
dilny. Meli tam nastosovane jakesi desky jeste s FRB konektorama, podle
vzhledu to vypadalo na "poctivou" predrevolucni vyrobu. Tak me napadlo - ze
se v kosmickem prostoru pohybuji sondy s 30 let starou elektronikou, no co
se da delat kdyz to jinak nejde. Dalsi, modernejsi by se do toho mista
dostaly zas az za 30 let. Ale proc tohle jezdi na lokomotivach a mozna to
rozhoduje i o nasi bezpecnosti? Nema to takhle nahodou uz na sebe davno
vydelano? V baterkarne jsem se ptal na zivotnost NiCd baterek. Pred 5 lety
vyhazovali clanky vyrobene v roce 1970. To v tezkem draznim provozu povazuju
opravdu za uspech. Ostatne i ja ve sklepe, kam neni zavedena elektrika,
svitim z 20 let starych NiCd baterek (10x KPL24). Jednou za 1/4 roku nabiju,
tak po 5 letech menim louh a jinak se nestaram.
Andel