Kolejový obvod (bylo Re: Nehoda na trati...)

Saša Svobodová sasa.svobodova@centrum.cz
Úterý Květen 8 18:24:07 CEST 2007


Hezký večer,

    lokomotiva řadu 163 má dvě brzdy: elektrodynamickou a vzduchovou. 
EDB brzdí jako o život a velice snadno dostane mašinu do smyku (načež ji 
automatika povolí aby neklouzala). Vzduchová brzda není nic moc a tak 
když není trakční proud, brzdí relativně málo.Je totiž stavěná na jízdu 
ve vlaku a ne že bude jezdit někde sólo. Pokud je na vlaku, tak brzdí 
celý vlak a tím brzdí i lokomotiva o dost více. Tady byl problém v tom, 
že potřeboval zabrzdit co to šlo, ale bez proudu mu nejde EDB a tak 
musel brzdit jen vzduchem a to jde ne zcela super.

    Na lokomotivě je jen jeden vzduchový okruh. Všechno je spojené s 
hlavní jímkou. Takže jak brzdy, tak ovládání sběračů, přepínačů, stykačů 
... je napájeno z jednoho zdroje - hlavní jímky. Hlavní jímku napájejí 
dva kompresory. Ty ale potřebují trolejové napětí, jinak neběhají. Pokud 
stojí lokomotiva dlouho někde bez proudu a vzduch uteče, tak jsou tři 
možnosti legální a jedna nelegální:

1 - připojit hadici z rozvodu vzduchu co je v depu a naplnit jímku
2 - zapnout pomocný kompresor napájený z palubní baterie, tím naplnit 
pomocnou jímku ze které se pak zvednou sběrače
3 - chopit se ručního kompresoru a tu pomocnou jímku nafoukat ručně
4 - přepnout přepínače do patřičných poloh a pomocí dlouhého koštěte 
zvednou sběrač a přidržet jej u troleje než se chytne ...

    Myslím si že celou tuhle šlamastiku ale nelze svádět na ne zcela 
super brzdy Peršingu ale na něco jiného. Co, to musí vyřešit drážní 
inspekce.
   

Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje


					Saša K. Svobodová



*****************************************************************

          web: http://www.sasa.monty.cz

         mail: sasa (tečka) svobodova (zavináč) centrum.cz
 mobilni mail: svobodova (tečka) sasa (zavináč) vodafonemail.cz

          ICQ:  260 344 186

*****************************************************************



Vlada Andel napsal(a):
> A vubec - proc vlak nebrzdi kdyz se vypne trolej?
> 1. ma mit dostatek vzduchu v nadrzi takze za tu chvilku by mu to nemelo 
> utect, takze pri zabrzdeni kdyz to vypusti, by tam mel byt rozdil tlaku jaky 
> ma byt
> 2. kompresor snad muze jet i z baterek - nebo snad ne? Jak je to kdyz masina 
> zveda sberac? To prece taky dela vzduchem. Nebo to neni ten samy kompresor 
> jako pro brzdy?




Další informace o konferenci Hw-list