Kolejový obvod (bylo Re: Nehoda na trati...)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Květen 8 10:23:06 CEST 2007

>     Čili pokud někdo ty kolejnice zkratuje, tak opravdu obsadí úsek a
> například spustí závody nebo "schodí" návěstidlo. Nedoporučuji zkoušet,
> může to být hodně drahá sranda pokud na to přijdou kdo to byl. To
> propojení ale musí být docela dobré, protože ještě při vodivosti 1S/km
> to nebude reagovat :-) (tedy nemělo by)

Zdravím!
  Zde bych měl jeden malý dotaz. Přítel mi ukazoval, jak je schopen spustit
závory pomocí mince položené na koleje. Bylo to na KrálovéHradecku, poblíže
obce Lhota pod Libčany (je tam tuším zastávka). Je tam přejezd se závorami
a o kus dále (tak 500m až 1 km) je místo, kde je kolej přeříznutá a je tam
nějaká izolace (tj. ne mezi kolejnicemi, ale mezi dvěma úseky téže kolejnice).
Vedou od toho nějaké tlusté dráty a vedle kolejí je velká bedna.
Pokud se na tu mezeru položí např. mince, v bedně to bouchne (ne jako když
přitahuje "relátko", ale spíše jako když spíná 60kA deon) a vzduch za chvíli
přinese zvonění toho vzdáleného přejezdu. Za chvíli už je vidět, jak jdou
závory dolů. Po sebrání mince se zase normálně zvednou. Musí se ale dát
pozor na popálení, ta mince je docela horká :-).
  Na vlaková návěstidla jsme ale nikdy žádný účinek nepozorovali.
  Co je to za systém ?
             S pozdravem Pavel Troller