matematicky rebus

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Čtvrtek Březen 8 10:31:46 CET 2007

Protoze delitelnost jedenacti je docela zajimava. Zkouma se totiz takto:

vezmu cislo, rekneme 845632158692, ktere chci zkoumat.

udelam ciferny soucet sudych a lichych mist:
licha 4+6+2+5+6+2= 25
suda  8+5+3+1+8+9= 34

vypoctu absolutni hodnotu rozdilu tech souctu (tedy odectu od vetsiho
vysledku ten mensi):
34-25=9
Je-li tento vysledek delitelny 11ti, pak je cele cislo delitelne jedenacti.
Vezmeme-li v potaz, ze 0 je delitelna cimkoliv, pak jedenacti jsou delitelna
ruzna zajimave symetricka cisla.

Jakub Serych