Na jakem MCU (hotove desce) nejlepe zacit s embendded Linuxem?

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Červen 23 17:13:17 CEST 2007

Pozitivni na to vsem je to, ze mne to prinutilo (nebo spise psychicky
dohnalo) poshanet vsechno potrebne pro postaveni alespon minimalni Linux
masiny ze soucastek. Takze ted je u mne k mani snad opravdu vsechno
potrebne (a hure sehnatelne) alespon v malem mnozstvi. ARM9 ve 2 typech,
SDRAM 16Mx16b, sloty pro male SD karty, veci pro sitovani 100Mb, veci
pro zvuk. Urcite nehodlam prodavat odpory, kodany, bezne konektory atd.,
v tom samozrejme nemam sanci nijak konkurovat tem vetsim, od kterych
takove veci sam nakupuji.

Umim i TFT displeje s TS. Sice rikam rovnou, ze se daji koupit i
lacineji nez ode mne, ale kdo projde tim co ja pri jejich zapojovani asi
rychle pochopi, jak je fajn k tomu rovnou koupit konektor a flex kabel a
take se mit koho zeptat. Rekneme, ze lze u mne poridit OSD057VA01CT -
5.7" 640x480x18b barevny TFT s TS okolo 4000Kc bez DPH i s konektorem na
desku, kabelem a co pokladam za nejdulezitejsi (a zduvodnujici o neco
vyssi cenu), protoze se mi samotnemu toho moc nedostalo, moznosti
konzultovat jak na to. Ty displeje maji LED podsviceni, takze zadny
problem s menicem, staci 5V k napajeni podsviceni a 3.3V pro
elektroniku. K obycejnemu MCU to nepripojite, protoze je nutne do toho
hnat data taktovana 25MHz, takze je jasne, ze pro cokoli co je schopno
tohle zvladnout je 3.3V idealnich.

Bohuzel mam stale mezeru s radicem k tomu displeji. Bud mam ARM9 bez
radice displeje (protoze nepredpokladam, ze by nekdo chtel kusovku v BGA
a vetsi mnozstvi si asi kazdy doveze i sam, a radic TFT maji jen typy v
BGA pouzdre) a nebo celou hotovou desku se vsim moznym, ktera je ale pro
amaterske stavitele takovych strojecku trosku draha. Sice je moznost
radicu TFT, ale neni k nim prakticky vubec dokumentace (kdyz nepocitam
propagacni letaky za dokumentaci) a to je podle mne horsi pripad, nez
kdyz nejsou vubec. Tohle jeste musim vyresit. Mam sice reseni v podobe
S3C2410 (ma radic rovnou na sobe) na modulu i s SDRAM, ale nevim jestli
do tohoto reseni pujdu. Posledni moznosti je udelat vlastni radic z
programovatelne logiky (jako modul).

Vlastne bych se rad stal takovym lahudkarstvim pro male stavitele malych
Linux masinek, aby vedeli, ze kdyz neco do takove masinky potrebuji, ze
alespon neco vhodneho budu mit. A proto mne ta mezera s TFT radicem
prave netesi. Ovsem uvidim, jaky bude zajem (zatim jsem to ani nikde
neinzeroval, ten spravny cas teprve prijde), protoze bez zajmu se nema
cenu necim jinak nez pro zabavu zabyvat.

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain