Na jakem MCU (hotove desce) nejlepe zacit s embendded Linuxem?

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Červen 23 15:23:50 CEST 2007

BTW, jeste jsem zapomel na dalsi moznosti.

Nedavo jsem koupil v bazaru za 12 stovek GameBoy Advance SP. Pekny
barevny podsvetleny display 240x160 pixelu, 16(a nejake drobne)MHz ARM7
a slot pro karty (ktere nejsou nic jineho nez kus FLASH, pripadne +
baterkou zalohova SRAM). Psat se pro to da uz jen proto, ze si s tim
dost lidi dalo praci a tak si muzete stahnout kompilator. Program do
toho dostanete pres kabel, ktery vyrobite podle informaci z webu a
najdete i patricny soft k tomuto ucelu (staci trochu hledat). Kdyz si
uvedomite, ze to ma uz nejakych 256kB RAM pameti v sobe, staci pripojit
opravdu jen ta FLASH (a nebo po "kabelu" s kusem MCU a pameti naladovat
vzdycky po spusteni ten soft do RAM) a rozhrani pro baterii zalohovanou
SRAM muzete pouzit pro porty. Tak mate pekny maly systemek, se kterym se
da pekne vyhrat. Kdyz ten GBA (coz je zkratka nazvu te herni konzolky)
koupite jako ja v bazaru (pac detem jejich kousek sebrat nemuzu), nebude
Vas ani bolet to rozebrat, pac to stejne bude podrene. Podreny ovsem
nebude display, protoze je zkratka pod sklem ;). Doporucuji verzi SP,
protoze ma podsviceny display, coz klasicky GBA nema a je na tom (jak
slusne napsat "prd" ...) houby videt.

A jsou i dalsi moznosti jak si zacit hrat. Existuje Linux naportovany na
PDA. Koupit PDA jiste neni problem, jen chce predem nastudovat, ktere
radeji ano a ktere ne. Ovsem pro ridici ucely (ze Vam to treba bude
ridit vysivaci stroj nebo otaceni hvezdarskeho dalekohledu atp.) to bude
trochu horsi. Nejspis z toho nic moc vice nez je vyvedeno nevyvedete,
nektere typy nebudou mit uz vyveden ani seriak a tak nakonec muzete
skoncit tim, ze jedine cim se domluvite s okolim je IrDA. To ovsem
vzhledem k moznosti zniceni take neni spatna volba, zalezi na ucelu a
pozadovane rychlosti rizeni neceho.

Hodne lacinou moznosti je Zire Z22 (bavime se tady o cene okolo 3000Kc
vcetne DPH). Displejik je fakt pidi (160x160bodu ve 4096barev), ale
vykon pekny (200MHz ARM9), SDRAM trochu mala (32MB). Nic jsem s tim
nezkousel (a ani jej nemam), ale mozna by mu k nejake rozumne funkci slo
pomoci ;))). Ma ho kamarad, ale kdyz videl me leskle oci s odrazem
sroubovaku, rychle ho schoval do kapsy ;). Vypada to, ze rozebrat by asi
sel jen jednou, zadne sroubovani jsem na pouzdre nenasel.

Zkratka pokud chce clovek nejaky superlaciny vyvojovy kit, aby mohl
nejak s ARM zacit (ono to nemusi platit jen pro ARM, existuji samozrejme
i jine), je prima se podivat po webu kdo uz co pretvoril k obrazu svemu
(PDA, herni konzoli, ale i jine veci), k cemu se da co sehnat za
materialy (at clovek dlouho netape sam a od zacatku) a udelat si neco
jako kit z bezneho spotrebniho zbozi.

Nekdy muzete najit opravdu pekne kousky:
http://www.google.com/search?hl=cs&q=xgp+gp32+gp2x&btnG=Hledat&lr=

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain