Na jakem MCU (hotove desce) nejlepe zacit s embendded Linuxem?

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Červen 23 16:25:51 CEST 2007

Mam to na stole kratce, takze mne nemuzete zatim brat za nekoho, kdo Vam
rekne o takovych vecech vsechno. Zastaval jsem nazor, ze do nekterych
veci OS zkratka nepatri. Ale bohuzel tenhle nazor uz mi asi dlouho
neudrzim ;))). S Linuxem koketuji snad nekdy od 96teho roku (+/-), ale
protoze to vzdycky skoncilo nejakou masinou nekde v rohu (urcenou k
odpisu) a nebo serverem, na ktery se nesaha dokud bezi, nemohu se vubec
povazovat za odbornika na Linux. To az ted mam nejsilnejsi masinu ve
firme jen s Linuxem a jen pro sebe ;).

Zakladni rozdil je v tom, ze s deskou s ARMem S3C2440 komunikuji pres
seriak (konzole) a zobrazeni grafickych aplikaci se kona na LCD. Je to
asi tak, jako kdyz clovek pracuje s Telnetem na Linuxovem stroji s Xkama
- ovsem to neni vlastne rozdil, je to asi celkem bezny styl prace ;). Na
LCD psat byt i par slov mysi nebo TS by bylo asi fakt zrudne (asi jako
psat na PDA). Jediny uzivatel je root, protoze ani jine uzivatele
nepotrebuji. Dalsi veci je, ze to neswapuje, pac v mem pripade ani nema
kam (HDD pripojen nemam a cokoli jineho by se rychle "osoupalo"). Pak
jsem pochopil, ze muzu klidne zapomenout na jakykoli windows manager. On
tam sice v te dodane distribuci je (QT), ale to je dobre tak pro PDA a
nebo diar, pro ridici aplikaci se to podle meho nazoru absolutne nehodi.
Takze ted na PC pisu aplikaci, ktera pouziva SVGALib a verim, ze se mi
povede to naportovat. Mohl bych sice pouzivat XLib a cpat to na display
pres Xka (coz by jiste zavanelo vetsi sanci na uspech), ale kdyz je
zcela jasny HW, nepotrebuji to portovat na nic jineho a tak pro finalni
aplikaci preferuji prazdnou obrazovku, na kterou si budu cmarat sam,
okamzite a dle sve libosti. Jestli je to spravna cesta, to zatim rici
nemohu. Proc tam vubec mam ten Linux, kdyz bych to mohl nacpat rovnou na
hole zelezo je jasne - usetrim tim cas se psanim vseho, co Linux umi od
prirody ;).

Jinak se ale zatim citim na te desce jako na opravdovem Linuxu, nic
Linuxiho ji neni cizi (pokud to ja mohu soudit) ;). Je to opravdovy
Linux, jen bezi s omezenymi zdroji. Kdyz nebudete prilis rozmlsany,
zbyde Vam ze 64MB SDRAM minimalne polovina pro Vase vlastni veci.

Az budu vedet vice, urcite rad poreferuji. S tim zarizenim co ted delam,
je mnohem vice prace na jinych vecech (dalsi HW) nez na tomhle a tak si
to spise setrim jako rozinku na konec (uz i proto, ze mi jeste musi
zakaznik dodat podklady, co vsechno na tom displeji chce a jak). Doufam,
ze ta rozinka nebude moc horka ;).

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain