Re: OT: Pomoc s překladem

Sudovec sudovec@seznam.cz
Pátek Červen 1 15:00:16 CEST 2007

Místo "postavil" je lepší používat "sestavil", ale jak už bylo správně
vysvětleno sestavování = linkování. IMHO stejně spousta lidí používá
"zkompiloval" místo "přeložil", "slinkoval" místo "sestavil" atd. Takže by
hledání nových českých termínů bylo asi dost zavádějící. Já osobně nerad
používám české verze takovýchto softů, protože jim zhusta nerozumím.

Jinak pokud jde o historii termínu "build" v programování - to Build = to
Compile changed and new source files + to Link. To Build All = to Compile
all source files + to Link.

Před lety se tento termín (Build/Build All) začal objevovat s nástupem IDE.
V době příkazové řádky byl, myslím, neznámý. Proto také v různých Unixech a
Linuxech a jinde najdete příkaz "make" a "makefile", ale už ne "build" a
"buildfile". A rozhodně bych "make" nepřekládal jako "udělat".

Navrhoval bych zůstat u "Sestavit / Sestavit vše" i s vědomím drobné
nepřesnosti v otázce kompilace+linkování a nebo nechat "Build / Build all".

    S.

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, June 01, 2007 12:27 PM
Subject: Re: OT: Pomoc s překladem

> Zdravím, jen technická - Piklab je vývojové prostředí, tedy software.
> Asi došlo k mýlce?
>
> Milan

Zdravím,
  ale ne, nedošlo :-)... Já stavím i software - a hlavně software :-).
  Když se podíváte na prakticky jakýkoliv Open Source projekt, tak v popisu
naleznete kapitolu označenou "Building", hovořící o procesu počínajícím
stažením zdrojových textů, přes předkompilační konfiguraci, kompilaci a
instalaci. Takže já celkem běžně používám běžně formulací typu "Postavil
jsem KDE-3.5.7, binár je ke stažení tam a tam". Jinak fakt nevím, jak pojem
"Building" překládat.
       S pozdravem Pavel Troller